Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe frostvæske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å bruke 50:50 blading av batterivann og frostvæske?

Jeg vil ha en fin blåfarge.

Det bør du unngå.

Jo mer frostvæske du har i vannet, jo dårligere blir kjølinga. Frostvæske har ikke på langt nær samme varmeopptak som vann.

Bruker du 10-15% konsentert frostvæske i vannet, så vil du garantert få god nok farge!

Lenke til kommentar

NEI!

Nå må dere slutte å surre her! /*utblåsning*

Konsentrert frostvæske er ublandet frostvæske, altså er den ikke tilsatt vann!

Det blir jo som en flaske konsentrert saft du kjøper i butikken; Den skal også tilsettes vann! :p

Lenke til kommentar

heisann.

jeg har nettopp vert på apoteket å kjøpt sterilt vann, de slutta å selga destilert vann.

De sa det var renere.

Kan jeg bruke det istede?

En ting til jeg har også nettop vert på bensin stasjonen og kjøpt frostvæske, eller GlycoShell som det heter der. Det står at den er "ready to use" ferdig blanda.

Kan jeg ikkke bruke den da?

Lenke til kommentar

20% av 2L er 0.4L. Siden du får 0.4L med vann igjen da og vil nesten stemme med 0.1L mer frostveske. Da ender man opp med 0.5L ekstra, og 0.1L av det er 10%. Blander man i litt ekstra vil det da stemme.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

jeg har sikkert 30% frostveske i vannkjølinga:P blåfargen den framkalte ble rå :D

Men setter ikke dette seg i slangene å i blokkene, som det gjore med "bluemotion" tilsetninga de selger på microplex?

Lenke til kommentar

30% er vel i meste laget.

I og for seg er det ingen fare med det, men vær klar over at vannet´s kjøleevne blir noe redusert i takt med mengden frostvæske i vannet, altså får du litegrann høyere temps med mye frostvæske.

Frostvæsken gir ingen avsetning i slanger og blokker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...