LateFot Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Er det mulig å telle antall sessions som er aktive på en side for å finne ut hvor mange som er inne på siden? vet ikke om det blir rette måten å gjøre det på. det er ikke login eller noen slik funksjon på siden, så jeg kan ikke gjøre det den veien. takker for svar Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 For å telle antall sessions må du nok ha tilgang til en mappe som ikke ligger tilgjengelig for gud og hvermann - hvertfall ikke om du er på et webhotell. Trikset for å telle antall som er på siden er (for eksempel) å lagre ip i en tekstfil sammen med dato, og telle unike ip-er siste 10 min. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 hvorfor ikke telle unike sessions? Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) hvorfor ikke telle unike sessions? Heisan, vist det var rettet til meg, hvordan kan jeg isåfall finne ut antall unike sessions? Fjartan: skal sulle litt mer med sessions, så tar jeg en titt på forslaget ditt, tror nok det kan bli den løsningen jeg går for. Men er det ikke mulig å finne folderen som lagrer sess_ filene med session_save_path()? edit: la til litt Endret 9. mai 2005 av LateFot Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Torbjørn: Hvordan gjør man det? Trodde ikke det var mulig. Hvis det går ann, så er det vel i såfall det LateFot spør om :-) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 det går an like mye som å telle antall unike iper, http://no2.php.net/session_id Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå