ATWindsor Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg begynner å bli litt lei av dvd-brenneren min, da den ikke er så bra på ripping. Derfor tenker jeg på å skaffe en ny. Krav: - 16 x dvd+r, -r-kapabiliteter er irrelevant, da jeg aldri bruker det. +rw blir brukt en sjelden gang. Brenner ca 25 dvder i halvåret, kun verbatim. Ok brennekvalitet, og gjerne bitsetting er bra. Musikkripping er hoedbruksområdet, og har således noen krav: - støtte for å tale mest mulig av kopibeskyttet musikk - takler sterkt ripede plater på en god måte. - bør helst kunne lese inn i lead in og lead out. Dette skader ikke: - liten offset, så man ikke trenger så mye offset-correction. - god rippe hastighetet på musikk, men hastighet er underordnet kvalitet. - (mulighet til å brenne inn i lead-out) AtW Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hvilken brenner har du nå? I farten tenker jeg på BenQ DW1640.... Lite-On er også bra leser og bra offset (tror jeg ), men så som så brenner. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Hvilken brenner har du nå? I farten tenker jeg på BenQ DW1640.... Lite-On er også bra leser og bra offset (tror jeg ), men så som så brenner. Jeg har en nec dvd-1300A, funker fint på brenning, men sliter med de ripete musikkcdene. Har hørt plextor skal være bra på slikt, vet du noe om det? AtW Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Plextor er meget bra på musikk - men er ikke spesielt god på ripete plater, der er nok benq enda litt bedre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Plextor er meget bra på musikk - men er ikke spesielt god på ripete plater, der er nok benq enda litt bedre. Heh, kjipe greier, man kan jo aldri få alt amn vil ser det ut til . Hva er det jeg mister av musikkfunskjonalitet (som plextor har), om jeg velger benqen? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 En liten til ting, er det bare jeg som er litt amatør når jeg ikke fant noen benq 1640 dw, bare 1620? Er det en helt ny modell? AtW Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 er der ute men kommer snart til de forskjlige nett butikkenne Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 DW1640 kommer i løpet av 1-2 uker til Norge. Plextor har jo plextools som er bra til musikkripping Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 DW1640 kommer i løpet av 1-2 uker til Norge. Plextor har jo plextools som er bra til musikkripping Ok, hva er det disse plextools-greiene gjør? Jeg kommer uansett til å bruke EAC til selve rippejobben, noe annet er ikke aktuelt. Men plextools gjør kanskje noe annet en selve rippingen? AtW Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har i mange år eid en CD-brenner fra Plextor, som også kommer med PlexTools. Dette er et suverent program til å styre ripping (og brenning) av musikk på CD. Har enda ikke funnet en CD som ikke PlexTools har greid å rippe. Har dog ikke CD'er med riper, så her kan jeg ikke uttale meg. Jeg har prøvd EAC, men synes selv at PlexTools gir bedre resultater. Audioavspilleren støtter til og med CD-Text. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har i mange år eid en CD-brenner fra Plextor, som også kommer med PlexTools. Dette er et suverent program til å styre ripping (og brenning) av musikk på CD. Har enda ikke funnet en CD som ikke PlexTools har greid å rippe. Har dog ikke CD'er med riper, så her kan jeg ikke uttale meg. Jeg har prøvd EAC, men synes selv at PlexTools gir bedre resultater. Audioavspilleren støtter til og med CD-Text. Noe annet enn EAC er 100% uaktuelt, dere får meg ikke til å skifte mening der. Men har plextools noen nyttige features som virker selv om man bruker EAC? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Sjekket du linken? Ja så på lenken, så ikek alt for spennende ut der, men tenkte kanskje det hadde noen funksjoner som det ikke sto om på siden. AtW Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Plextor er meget bra på musikk - men er ikke spesielt god på ripete plater, der er nok benq enda litt bedre. Tja .... Har rippet masse CDer som ikke har fungert på andre brennere (MSI og NEC). Det virker som Plextor-brennere klarer å lese "gjennom" ripene. De brennerne jeg hadde før, rippet også hele platen, men da var det som oftest ulyder med sangene. Det har jeg aldri opplevd med Plextor. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Plextor er meget bra på musikk - men er ikke spesielt god på ripete plater, der er nok benq enda litt bedre. Tja .... Har rippet masse CDer som ikke har fungert på andre brennere (MSI og NEC). Det virker som Plextor-brennere klarer å lese "gjennom" ripene. De brennerne jeg hadde før, rippet også hele platen, men da var det som oftest ulyder med sangene. Det har jeg aldri opplevd med Plextor. Nå er ihvertfall nec gasnke dårlige på ripete plater, kan hende plextor er bra, mens benq er veldig bra. AtW Lenke til kommentar
thoering Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) En viss Plextor 52x32x52 Premium CD-brenner blir hyllet av enkelte som beste rippe-drev i verden. Ikke noe i-pose-og-sekk-produkt da, siden det ikke er en DVD-brenner. Hva med å ha to drev..? Litt kjipt, men hva gjør vel ikke perfeksjonisten ;-) EAC 0.9 beta 4, nusselig program. Denne versjonen du bruker også? No turning back fra EAC, helt enig. Edit: La til link Endret 12. mai 2005 av thoering Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 En viss Plextor 52x32x52 Premium CD-brenner blir hyllet av enkelte som beste rippe-drev i verden. Ikke noe i-pose-og-sekk-produkt da, siden det ikke er en DVD-brenner. Hva med å ha to drev..? Litt kjipt, men hva gjør vel ikke perfeksjonisten ;-) EAC 0.9 beta 4, nusselig program. Denne versjonen du bruker også? No turning back fra EAC, helt enig. Edit: La til link Virker jo interessant, en vanvittig overpris, men er kasnkje verd det, har du noen flere kilder med noe testing utenom en subjektiv, muligens utdatert side (jada, ubernett er ikke eksperter på alt de heller). AtW Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kanskje denne tråden kan være av interesse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå