Goliath Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 CV bra lyd???? Hæ? Hehe, fjortisdunk med masse rammel og bråk, ja, men godlyd, langtifra. hvis du syntes Cerwin Vega Stroker Pro har dårlig lyd så har du neppe hørt på en! Den kommentaren var virkelig lame.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Om du skal snakke god lyd og lydkvalitet setter jeg ikke likhetstegn mellom det og det å spille høyt. Mulig Strokern har ok lydkvalitet for deg, men jeg tviler sterkt på at den tilfredsstiller mine krav. Den er tross alt bygd for kun en ting; nemlig SPL og det bærer den preg av. Den er ikke noe særlig godt egna for det heller med en følsomhet på kun 84 db, ser en på f.eks Soundstreams element som er ment til SPL bruk har det en følsomhet på hele 98,2 og 99,9 for hhv 12" og 15". At strokern da har dobbelt så stor effekttolleranse spiller ingen rolle iom at db skalaen er logaritmisk. Denne type elementer er i tillegg enormt kostbare. Så før du kommer med kommentarer om at jeg er lame bør du sjekke dine egne preferanser og se om dette stemmer med det som oppfattes som HiFi. Jeg snakker ikke om fjortispary hvor volum og ruteklirring er alt, men musikk gjengitt på et relativt lavt volum, hvor anlegget spiller slik at en får gåsehud og en tar seg sjøl i å glise over detaljrikdommen, klarheten og klangen. Men nok om det, vil du diskutere CV kan vi ta det på PM i siviliserte former, så lar vi heller tråden forbli noenlunde on topic ellers Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) neida..jeg sier seff ikke at du lame ..jeg syntes bare at man ikke kan sette likheter mellom fjortisdunk og Stroker Pro når Stroker Pro har vunnet utallige db-drag i sin klasse. Da er man ihvertfall er jævli rik fjortis hvis man har Stroker Pro i bilen sin med tanke på hvilken enorm forsterker man trenger og ikke for å snakke om kassen, kondesatorer og evnt. ekstra strømforsyning i form av sekundær batteri/dynamo. men jeg respekterer din grundige motargument som du kom med nå men å slenge fjortisstempel på CV elementer uten videre syntes jeg er en lame kommentat ... ---sorry for OT NeoRag--- on-topic: Av efaring så hjelper det ikke å kjøpe det beste av det beste med engang! Man setter bare høyere og høyere krav til bilstereo etterhvert. Men jeg kan trygt abnbefale bilstereo fra Pioneer. De har utrolig bra elementer og har bra annenhåndsverdi.. Endret 11. mai 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Godt vi stort sett er enige da Ok, CV har vunnet en del i DB drag, men de har fortsatt tilgode å komme høyt i EMMA eller SQ konkurranser. Å spille høyt er som sagt ikke synonymt med å spille bra. Det er nå min "kjepphest", hehe Og det er nok fåtallet av fjortiser som har råd til en stroker PRO, men det var den generelle lydkvaliteten jeg sikta til. Er enig i at slik du fremstiller det vil det være galt å si det er fjortisprodukt. Jepp, en kan ikke kjøpe det beste med en gang, det hadde i tillegg blitt økonomisk ruin! Pioneers ODR serie f.eks er jo lekker, men akk så anstrengende for kontoen. Jeg tør påstå at det jeg foreslo gir mye kvalitet pr. krone og har stort potensiale til å bli i bilen(e) hans lenge uten behov for utskifting. NeoRag: Se her for litt inspirasjon. Annen bil, men det er VAG da, hehe Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Morel er vel en av de tryggere valgene, selv om jeg trur du etter mye eksprimentering kan finne noe bedre Men hvis du ikke har tenkt å bruke mye penger på høytalere/eksprimentering, så ville hvert fall jeg gått for Morel da 4143963[/snapback] vet ikke, syns morel var veldig dyrt, en 4" kosta jo 2600 kr Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jepp, det koster, men så er det kvalitet også. Det minste Zeisskikkertsiktet koster penger, men det er en Zeissi og står for noe eget hva kvalitet angår En kan fint kjøpe seg et bushnellsikte til 1/3 av prisen, men når det virkelig teller, i skyming og ellers dårlige sikteforhold, da briljerer Zeissen. Akkurat som den løfter detaljene ut av skodde og skymt vær løfter et godt element detaljene og skaper et klarere og mer definert lydbilde. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg skjønner nå at det fortsatt er endel som ikke har hørt god lyd Kom til meg i Drammen så skal dere få så lang demo av Morel som dere bare ønsker! Så skjønner dere hva folk prater om Mvh Tony Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Totally off topic Lol, du skal ikke til tromsø i denne måneden så jeg får hørt Har faktisk brukt mine siste hardt tjente penger på å fylle bensin denne måneden, så det blir tørt brød og vann i helga på meg Nå må regjeringa gjøre noe med bensin prisen, fortsetter det sånn her kommer jeg aldri til å få kjøpt de der morel høytalerene jeg sikler etter! Lenke til kommentar
Morel Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Morel er vel en av de tryggere valgene, selv om jeg trur du etter mye eksprimentering kan finne noe bedre Men hvis du ikke har tenkt å bruke mye penger på høytalere/eksprimentering, så ville hvert fall jeg gått for Morel da 4143963[/snapback] vet ikke, syns morel var veldig dyrt, en 4" kosta jo 2600 kr 6047075[/snapback] Snakk om å såarke liv i en gammel tråd... Nesten på dagen 1 år etter... Men uansett... Mye kan gjøres ved at en monterer høyttalerne riktig. Det er ikke alltid en skal følge boka når en monterer for mange elementer har spesifikasjoner og egenskaper som gjør at installatøren står litt friere til å vinkle elementene slik at resultatet blir upåklageligt. Montering og tweeking tar tid! Mvh Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå