Apocalypse Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Har hatt et intel GA-SINXP1394 (Gigabyte) hovedkort sammen med en celeron 2.3 ghz prosessor. Nå har hovedkortet tatt kvelden , så jeg tenkte at jeg skulle fått pcen i gang igjen. Skal kjøpe nytt hovedkort og prosessor enten Socket-754 eller 939. Deler jeg skal bruke fra gammel pc: ATI Radeon 9700 Pro (AGPx8) 4x TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 brikker (finnes det Socket-754 kort som har 4x ramslotter?) eventuelt at jeg bruker 3x av rambrikkene og setter den siste 512 brikka i en annen pc. Har lest på forumet at twinmos ram kan skape problemer sammen med amd64, derfor lurte jeg på om noen kunne komme med en anbefalning på en billig hovedkort som fungerer fint sammen med rammen min. går fint å kjøpe demobrukt fra komplett. Er det verdt å legge ekstra penger i et 939 bastert kort?, siden jeg uansett ikke skal ha et med pci-e siden jeg har agp skjermkort. Pcen skal primert brukes til spilling. edit: har funnet dette (MSI K8N NEO FSR). noen som har erfaringer med dette sammen med TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 brikker? Endret 8. mai 2005 av Apocalypse Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Dette hovedkortet er et av de absolutt beste 939 kortene med AGP og som du ser fungerer det også med Twinmos. Foreslår at du kjøper denne prosessoren. Komplett har forresten en del demokort inne av NEO2. Du finner de her. Legg merke til at kortet du linket til er et demokort,mens kortet jeg linket til er et demo1 kort. Forskjellen er at på demo1 kort følger det med kabler,manual osv. Når det er demokort får du kun hovedkortet og ingenting annet. Endret 9. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå