WonderBjarne Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 heisann. jeg har et lite problem knyttet til serveren min. etter et strømbrudd gikk det plutselig ikke å logge seg på serveren via ssh. gikk ned i kjelleren og logga meg på og skrev "/etc/init.d/ssh start". da fikk jeg dette som svar: Starting OpenBSD Secure Shell server: sshd/etc/ssh/sshd_config: line 75: Bad configuration option: MaxAuthTries/etc/ssh/sshd_config: terminating, 1 bad configuration option skjønner ikke hvorfor den plutselig skal pese med dette nå, for jeg har ikke forandret noe. linje 75 i konfig-fila ser slik ut:"MaxAuthTries 1"....... noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
ratix Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Du har sannsynligvis oppdatert din versjon av ssh for en stund siden, når servern rebootet så startet den nyeste versjonen av ssh som ikke støtter "MaxAuthTries 1" i konfigurasjonsfila. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 takk nå funka det bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå