Gå til innhold

Problemer med CF-kort som ikke er USB-enabled

Anbefalte innlegg

Hei,

I helgen trengte jeg et ekstra CF-kort og måtte plukke opp det første og beste CF-kortet jeg kunne finne - et Apacer 512mb-kort.

Dessverre ble skuffelsen stor når jeg vel hjemme satte kortet i min Jumpshot CF-leser. Etter litt surfing fant jeg ut at kortet jeg kjøpte sannsynligvis ikke er USB-enabled, og at min CF-leser kun støtter disse CF-kortene.

Hva bør jeg gjøre da? Kjøpe en ny leser som støtter dette CF-kortet også? Andre innspill?

Venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
....min Jumpshot CF-leser. Etter litt surfing fant jeg ut at kortet jeg kjøpte sannsynligvis ikke er USB-enabled, og at min CF-leser kun støtter disse CF-kortene....

Hva bør jeg gjøre da? Kjøpe en ny leser som støtter dette CF-kortet også?

Vil vel ikke kalle Lexar's Jumpshot for en CF-leser, men en USB-kabel med CF-adapter. Etter hva jeg vet så inneholder ikke Jumpshot'n noen form for elektronikk (USB-interface), dette ligger i Lexar kortene (og heter da USB-enabled CF-card).

Kjøp en "ekte" kortleser, f.eks Sandisk. Jeg ga ca. kr. 250,- for en ren Sandisk USB-2.0 CF-leser hos min lokale fotoforhandler. Da slipper du å tenke på CF-enabled kort igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...