Aphelion667 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg har en WD Caviar 120 disk som jeg ønsker å bruke i en Pentium2 400-boks. Har satt den inn, men den blir ikke oppdaget. Er ganske grønn på bios-ting, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvilket hovedkort har du? Regner med at det er i BIOS den ikke blir oppdaget ettersom du nevner det her. Dersom du er ikke er fortrolig med BIOS så anbefaler jeg deg å spørre en kompis som har peiling, om å søke etter disken i BIOS. Mest sannsynlig er det at BIOS trenger en oppdatering. Desverre så er det like risikabelt (om ikke mer...) som å gå inn i BIOS uten erfaring. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei! Det skal virke, jeg hadde en 200gb disk i en 350mhz pc. Men med så gamle maskiner blir det mest bingo. Håper du får det til da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Som MrVilla sier så oppdat. bios og kan du se etter at LBA er enablet for disken, kanskje det hjelper. Mulig at du må gjøre begge deler, kommer an på HK.... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) greia er att.. hvis du skal ha en hd som er større en bios støtter så er du nødt til å ha en hd som er litennokk for bios til å instalere OS på.. har en p2pro200mhz her.. den har en 8gb disc til OS.. for biosen ikke støtter mer.. men det er en 20gb og en 15 gb også.. som funker fett i win xp.. men ikke i bios eller dos. Endret 9. mai 2005 av kjellthore Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Den 200gb disken min ( som var den eneste disken jeg hadde i maskina da ) vistes som en 20gb disk i bios, men når jeg da installerte windows xp så ble det ordnet. Hver gang stod det 20gb, men ellers så virket alt som normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå