El Matador Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei! Jeg hadde tenkt meg å kjøpte ny cpu-kjøler, men vet egentlig ikke hvilken jeg skal velge. Jeg har tenkt meg den store, gedigne greia fra zalman, men det er jo så mange som ser like ut. Så hva bør jeg velge? Jeg har Abit AI7 og vil gjerne at kjøleren passer dette kortet. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg har montert Zalman CNPS7700 AlCu på mitt AI7 hovedkort, så den kan brukes på det hovedkortet. Eneste problemet til meg var at en kondensator kom litt for nært det ene festet til kjøleren. Dette løste seg imidlertid lett med å (veldig forsiktig) bøye kondensatoren ørlite grann ut. Den stikker også ut noen millimeter utenfor kanten av hovedkortet øverst, men dette var ikke noe problem hos meg (jeg har nå to-tre millimeter klaring mellom Zalman kjøleren og psu'en). Er veldig fornøyd med denne i forhold til standard kjøleren. Hos meg ligger cpu tempraturen på ca 41 grader idle og 55 grader load ved ca 20 grader romtemp (med åpent kabinett). Jeg har koblet viften direkte til hovedkortet. Istedenfor å bruke viftestyringen som følger med bruker jeg FanEQ instillinger i bios til å kjøre den på 8 volt til vanlig, og 12 volt når cpu temp overstiger 50 grader. På 8 volt er den veldig stillegående (iallefall i mine ører), mens når cpu blir varmere og den kjøres på 12 volt synes jeg den støyer en del (dette kan muligens være noen vibrasjoner som forplanter seg et sted i mitt kabinett...). Jeg valgte aluminiums versjonen ettersom jeg var skeptisk til vekten på kobberutgaven, men regner med den kjøler enda bedre enn den jeg har... Ettersom jeg brukte Arctic Silver 5 kjølepasta når jeg installerte kjøleren aner jeg ikke hvordan den medfølgende pastaen er. Bilde av min maskin med kjøleren er her. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) BlaBlaBla Bilde av min maskin med kjøleren er her. Takk! Men døvsken den var stor! jeg har tenkt på Denne Zalman siden den er litt mindre. Jeg er ikke noe extreme klokker så det har sikkert ikke mye og så for meg. Neon som vet om den passer foresten? Regner med det siden den større passe Endret 9. mai 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå