Abbern Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Min nettside Min siste løsning er et frameset som henter fram sider som er i variabelen $id altså index2.php?id=bildesider åpner bildesider.php nederst til høyre. Det jeg vil ha er at hovedsiden laster en side.php nederst til høyre, som legger til noe informasjon, og deretter laster siden som ligger i $id på index2-siden. altså at index2.php?id=bildesider skal åpne sider.php hvor bildesider.php åpnes inni denne. Lar dette seg gjøre? index2.php <?php if($id == "") { $id = "hovedside"; } ?> <frameset cols="179,*" border=0 frameborder="0"> <frameset rows="118,*" border=0 frameborder="0"> <frame name="bilde" src="1.php" noresize scrolling="no"> <frame name="meny" src="meny.php" noresize scrolling="no"> </frameset> <frameset rows="118,*" border=0 frameborder="0"> <frame name="bilde2" src="3.php" noresize scrolling="no"> <frame name="side" src="<?php echo "$id.php"; ?>" noresize scrolling="no"> </frameset> </frameset><noframes></noframes> side.php (skal åpne nye sider) <!--tilleggsinformasjon som skal ligge i alle filene som åpnes her --> <?php if($id == "") { $id = "hovedside"; } include_once("$id.php"); ?> jeg skjønner at jeg ikke kan ha samme kodesnutt begge steder, men jeg vet ikke hvordan jeg løser det. Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det beste hadde vært å ikke brukt frames, men det lar seg gjøre. Søk litt på forumet etter include evt. include-script. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 if, isset, include > php.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå