Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Nytt logoprosjekt!

Her er førsteutkast til logo til tre typer tjenester fra samme firma. Krav var å finne en måte å variere kommunikasjonen, samtidig som å opprettholde samme identitet. Dette gjorde jeg med farge og ikon, foran en felles form.

Formen ville jeg ha solid, men med kanter som foreslår allsidighet. Målet var å uttrykke en trygg, konsis identitet, men med en personlig twist for seg. Med typografien la jeg vekt på lettleselighet og nøytralitet, slik at ikonet kan kommunisere, samtidig som det lar alle lese godt (del av målgruppen er eldre mennesker).

La ved bilder som viser logoens mulighet for framstilling i farger og svart-hvitt. Den fungerer også i situasjoner med begrenset antall farger (én er nok).

Hva synes dere?

89i99.jpg

ePW5I.jpg

Svart-hvitt:

mN1Wx.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

har drevet med 3D en liten stund nå, men har ikke følt før nå at jeg klarer og lage ting. Jeg er ikke i det stadiet hvor jeg klarer og lage avanserte ting, men her er et pariserhjul jeg lagde for en måned siden eller noe.

trykk på bildet for større.

916311.jpeg

Lenke til kommentar

Noen logoskisser!

LERkB.jpg

oWRoJ.jpg

hn4aT.jpg

Konsept til ikon: Stikkord for kommunikasjon var global business, forretningsutvikling, rådgiving. Et annet stikkord tar utgangspunkt i bedriftens navn: "K*eliN*or* (Kjell i Norge), så kort sagt er logoens konsept: Suksess med global business fra Norden.

Om du ser hvor pila starter, starter den i Nord på kulen som symbolisrer kloden. Den går deretter verden rundt (globalt) og ender opp som en pil i været (symbol for suksess).

Fargevalg basert på kundes personlige preferanse (noe jeg selv er i mot).

Endret av Pingas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

erlia2011_by_gaarulf-d429ve3.jpg

Både litt fornøyd og misfornøyd med denne plakaten. Det ble liksom aldri som jeg hadde planlagt det og til tider var jeg bare lei hele greia. Fargene ble liksom litt for skvist sammen og jatta jatta.. Men jeg ble da ferdig og det er da godt for noe.

Hva man har lært: lag for guds skyld stjerner med en (eller flere) fancy pancy brush neste gang. Tegna det hele i SAI og har ikke peiling på hvordan penselsystemet funker der, så da orka jeg liksom ikke sette meg inn i det, stor tabbe. Manuell tegning av stjerner er noe herk.

Fant også ut at jeg sliter sterkt på farger og kanter. Blir ofte veldig teite overganger og fargene blir ofte veldig tørre og kjedelige (selv om jeg prøvde å spice det opp ved å bruke andre farger som skygger og ikke bare en mørkere farge.. Men øvelse gjør mester).

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere logoskisser!

Er for et web business-firma som driver med utvikling av web-apps, webshops, web design, streaming og on demand video.

Ikon 1: Det representerer trådløse bølgesignaler, samtidig som å stave initialene til firmaet. I det røde står det "N" for NetBiz, og med den oransje delen står det "M" for Media. Sammensatt er ikonet et "NM" for NetBiz & Media. Skal endre fargene, slik at den delen som skiller N fra M har større kontrast fra resten av bokstaven for å gjøre dette tydeligere.

Ikon 2: Basert på den typiske indikatoren for nettverk-styrke. Bare satt sammen slik at linjene utformer en abstrakt "N" for NetBiz.

0p120.jpg

Endret av Pingas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

enig at jeg likte den øverste best, men som du har sagt bør du endre fargen så man ser at det skal være både en N og en M. akkurat nå ser jeg bare en M.

det jeg likte med den nest øverste var at logoen på toppen var like bred som skrifta under. det ser bedre ut sammen enn den øverste.

mulig jeg syns logoen på topp men M og N er litt for brei.

sjøl driver jeg med no greier jeg ikke kan vise atm ( animasjon ) også animerer jeg på en egen liten random ting. utifra den her:

storytelling_keys_01_by_shikaruoc-d45wcmt.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mulig det blir mer illustrasjon igjennom jobben og da lurer jeg kjapt på en ting: Finnes det et vectorprogram som funker som flash (mtp tegning etc)? Liker egentlig stilen du får via flash veldig godt, og jeg er glad i å jobbe i flash, men workflowen fra flash til illustrator er helt jævlig, flash til photoshop er enda verre og det er kun RGB som er mulig. Om illustrator hadde hatt en like grei brush og bucket greie så hadde det kanskje gått, men har ikke fått til noe særlig enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det et vectorprogram som funker som flash (mtp tegning etc)? Liker egentlig stilen du får via flash veldig godt, og jeg er glad i å jobbe i flash, men workflowen fra flash til illustrator er helt jævlig, flash til photoshop er enda verre og det er kun RGB som er mulig.

+1000. Omtrent alle logoer jeg gjør tegner jeg i flash, eksporterer .fxg og så til Illustrator når jeg trenger .eps. Sukk …

Holder på med "inventory tiles" (de øverste) til en rekke hjelmvariasjoner basert på deres allerede eksisterende "worn tiles" (som sett på de nederste, ikke jeg som laget).

rhN0O.png

Og i kontekst.

1XJES.png

Endret av Pingas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

i_was_hot_before_it_was_cool___hipstershit_by_gaarulf-d4g4udu.jpg

Får snart nye briller, og i ekte hipsterstil fant jeg ut at jeg burde tegne en versjon før jeg får the real deal, bare for å ha hatt det før, liksom.

Prøvde å kun bruke en firkantbrush og gikk fra mørkt til lyst, noe som virka mye bedre å jobbe med, i forhold til midttoner først. Brukte vel litt i overkant av to timer på hele greia, noen av delene ble ikke like forseggjort, men det får bare være, prøvde egentlig å ikke få så "Gjørmete" uttrykk, men vet ikke helt om det funka, heh.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...