Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

du får jo bra dreisen på å tegne dyr nå syns jeg. :) bra saker.

ville prøvd å skisse kjapt bevegelser på dyr når de går rundt. bra for hjernen, hånda og kreativiteten. :)

 

og jeg aner ikke om jeg har no spesiell tanke om "drømmejobb"

 

foreløpig har jeg bare vært character designer til en kortfilm, og nå ska jeg animere en scene til en anna kortfilm.

 

trur animasjon generelt (helst 2d, men veldig lyst til å prøve stop motion også ) er noe jeg vil jobbe med.

 

 

dagens siste skribbel.

 

dag_03_01.jpg

Lenke til kommentar

For tiden driver jeg å roter rundt i illustrator. Fikk sansen for en stil kalt WPAP i morges og drodla litt når det var dødtid på jobb. Gruer meg til jeg skal begynne å forandre fargene for jeg har absolutt ikke system i lagene mine. Blir liksom en 2-400 lag eller noe, så jeg flipper helt ut når jeg ikke kan illustrator noe særlig fra før. Om noen vet om noen geniale tips angående orden i lag så hadde det vært jævlig stas. Om det finnes en eller annen shortcut for å få det nåværende laget til å bli usynlig på uten å klikke i lagpanelet så er det også ett pluss.

 

815621.jpeg

 

Ser rimelig sært ut for øyeblikket, men har ambisjoner om å fortsette litt med dette i framtiden, var egentlig rimelig givende da jeg lærte utrolig mye. Og som sagt så skal jeg skifte fargene til de får en sånn stil http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/268/4/c/jack_johnson_in_wpap_by_toniagustian-d2zf8fe.png . Jada, det er tracing om noen i det hele tatt tvilte :p

 

 

Lenke til kommentar

Du spør nesten for generelt. Hva slags informasjon er det du egentlig leter etter? Er du helt grønn på animasjon og ønsker en liten innføring, eller har du litt peiling og leter etter spesielle teknikker og stiler?

 

Btw, normalfargeversjonen av WPAPen er ferdig. Tror jeg skal bruke flash til å farge over på nytt, da illustratorlagene er ett rot av gigantiske proposjoner. Fant veldig mye ut i alle fall. Jeg skal fortsette med dette, men da gjøre det veldig mye mer stilisert. Tror virkelig jeg gikk helt feil vei med alle detaljene når jeg gransker andre verker på nettet.

 

 

 

 

post-151244-0-33439300-1296816028_thumb.png

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen dokumentarer om animasjon for utenforstående. Vet det finnes en del for folk som allerede vet hva det dreier seg om. Usikker på om jeg gidder å forklare det her da animasjon er ett relativt stort område å drasse seg inn på. Men det helt helt grunnleggende, hvert sekund av film har 24 bilder og siden du ikke har skuespillere så må motivet animeres. Det kan gjøres ved mange forskjellige måter, foreksempel tradisjonell animasjon (slik shikaru postet for en side tilbake), digitaliserte versjoner (flash), leire eller dukkeanimasjon og 3D. Siden du nevnte shrek så var det kanskje det du var mest interessert i.

 

Somregel så er det store studioer og team som jobber rundt en film der alle har forskjellige roller (somregel). Man lager en 3D figur i ett egnet program og lager en rigg til det.. Rigget er skjelettet som lar animatøren bevege modellen på en gunstig måte. Animatøren bruker da forskjellige teknikker og programvare for å animere figuren.

 

Beklager at det ble veldig dårlig ordlagt og sånn, men vet virkelig ikke hvor lite peiling du har.

 

Ett kjapt søk på youtube ga denne filmen som sier nogenlunde det samme, men muligens litt bedre forklart:

 

 

Men du kan foreksempel ta å søke på "Shrek production" "Shrek behind the scenes" "Shrek Making of " etc for å eventuelt lete etter bonusmateriale om det finnes.

 

 

Lenke til kommentar

jeg har fått det trøkka inn hvorfor det egentlig er sånn, men jeg husker ikke helt.

det at film og tvformat er forskjellig er fordi det skulle være annerledes å dra på kino framfor å se på noe på tven sin. fra PAL til 16:9 format osv.

 

samma det. :p poster no mer etterpå trur jeg. så det ikke bare blir tekst her. hehe.

 

edit:

 

goofy_sequence_feb_dag_04.jpg

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...