Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Hehe :) Det er selvfølgelig lov å kommentere selv om man ikke kan utføre det likt selv.

Ja, ser den streken som går ned i "bakken". Grunnen til det er fordi det er noe annet oppå der (en baby, et barn og en sky), så den vil ikke vises når hele er ferdig.

Har valgt å la stjernene komme gjennom fordi det bidrar til den litt mer magiske og drømmende effekten. Hallo, vi har tross alt to barn som svever på en sky fra før av :!: Men det er helt sant, det er en slags gjennomsiktig planet/måne, så det er jo totalt urealistisk :)

Eneste jeg ikke har tegnet selv der er stjernene, det er et veldig svakt bilde av en himmel jeg fant, så har jeg lagt litt tåke og farge osv oppå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg ikke har tegnet selv der er stjernene, det er et veldig svakt bilde av en himmel jeg fant, så har jeg lagt litt tåke og farge osv oppå.

Du har strengt tatt ikke tegnet noe som helst selv om du tracer. [/blodig ærlig]

 

Fargebruken er bra, så du skal ha kudos for den om du har lagd palleten selv og ikke bare kopiert farger fra et annet verk (fotorgafi av barna etc).

Lenke til kommentar

På bakgrunnen (var den jeg mente) har jeg tegnet alt selv, jo :yes: til og med hele trærne! Hehe. Jeg har hatt et bilde som utgangspunkt ja (som sagt er kreativiteten dårlig stilt i min hjerne), men kun for å se etter. Tar noen bunnfarger fra det, og så kommer resten av seg selv. Trenger ikke ta farge til hvert eneste blad på treet eller tråd på genseren.

 

Hvordan lager man egentlig egen fargepalett? Jeg har noen fra deviantart og sånn, men syns ikke det er helt lett :hmm:

Hund kan jeg fint også tegne selv (om jeg har noe å se etter). Barn [blodig ærlig] har jeg IKKE snøring på hvordan man tegner, så de er traca ja [/blodig ærlig]. Men det har jeg jo også sagt helt fra første gangen det ble spurt om :) Øver fortsatt på det, da, og det kommer seg. Er jo meg selv det er størst tap for når jeg gjør det.

Det gir jo en utrolig bra følelse når alt kommer fra bunnen av, og jeg er jo f. eks 2 ganger mer glad for de trærne enn f. eks babyen i bildet :)

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer hvordan du oppfattet det (om JEG forstod deg rett nå, selvfølgelig, hehe).

Hvordan planeten står i forhold til trærne - ja, tegnet etter et annet bilde (ikke tracet, og ikke trærne heller). Er det å stjele? Stjeler man noe når man tegner etter noe og så er det min tegning etterpå? Prøver ikke å være vrang, men ja, tenker over det du sier og er åpen for det.

 

Stjernebakgrunn på lav lav opacity, og deretter farger og "tåke" over. Jeg får vel medgi at jeg har "stjålet" stjernene? Kan jo alltids gå og ta mitt eget stjernebilde antar jeg :hmm: Evt. spørre i fotokategorien om noen vil låne bort noe.

 

Edit: Jeg må jo bare si at den eneste måten jeg kan lære meg å bli bedre, er å trene øynene mine og å prøve nye ting. Hvordan jeg skal klare det uten å bruke inspirasjon fra andre/komposisjoner/ideer, vet jeg rett og slett ikke. Jeg går ikke på noe kunstskole og jeg har ingen til å lære meg annet enn eksempler på f. eks deviantart og lignende.

Elementene i julekortet jeg tegner er satt sammen av hun som ville ha det, og jeg prøver å gjøre det tilnærmet likt det hun ønsket seg. Jeg ville ikke gått på google, funnet et bilde av Rihanna, tracet det og solgt det til så mange jeg klarte.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

For all del, herregud. Gjør som du vil. Det er ikke meningen å være gledesdreper her :)

 

 

Last thing. Snu på flisa. Forestill deg at du hadde tegnet en tegning fra scratch. Din idé rett fra hodet og du har jobbet lenge med den. Så er det noen som "låner" tegningen din for å lage noe likt, hermer etter din, kliner noen barnehoder på og selger det videre.

 

Lenke til kommentar

Nei, men det er jo kritikk, og jeg tar det til meg. Jeg går ikke rundt med hodet i ræva ;)

 

Nå sier jeg ikke dette bare til mitt forsvar, men tenker på eksempelet du skriver i spoileren der. Jeg vet at alt jeg legger ut på internett, kan bli tatt av noen andre og brukt til ting. Om jeg hadde laget noe fra scratch som jeg ble superfornøyd med, så hadde jeg prøvd å beskytte det om jeg la det på internett.

Dersom noen tok utgangspunkt i ideen min og brukte deler av den i egen manipulasjon/tegning/o.l., vær så god. Så lenge ikke hele greia er tatt og de prøver å ta cred for det. Å bruke elementer og inspirasjon fra andre er noe jeg ser på som helt naturlig når man prøver å skape noe nytt og eget. Men ikke å ta HELE greia og så kalle det "mitt". Forskjell på å inkludere en del av et bilde i noe nytt og på å ta hele bildet og legge til noe lite.

 

Vet ikke om det jeg sier gir mye mening, men det var hvertfall mine umiddelbare tanker om saken. Det er jo mye (spesielt i denne kategorien, vil jeg tro) som etterligner ting folk har gjort før. Folk ser noe de liker og da vil man prøve å lage noe som er likt/så likt man klarer.

Jeg vet ikke rett ut fra hodet mitt hvordan en planet ser ut på natten. Hvordan refleksjonene er, hvordan fargene blander seg sammen, hvor det ser utklart ut og hvor det ser mer skarpt ut. Må ha noe å se etter da. Hvordan løser man det uten å se på noen andres bilde/tegning? :p Debatten er jo interessant i seg selv. Skal i hvertfall ha det mye lenger frem i hodet i fremtiden, og gjøre ting mye mer mitt eget. Har jo jobbet med fotografi tidligere og er ikke fremmed for hvor kjedelig det er (og ulovlig) om noen stjeler HELE verket ditt. Men har liksom ikke tenkt at jeg har gjort det fordi jeg har tatt utgangspunkt i et bakgrunnsbilde, som sagt :hm:

Lenke til kommentar

hvor mange timer har du brukt på den da? vil si minimum 500 ihvertfall.

 

må si meg enig her, folk må for del ikke kreve for lite! Det er ødeleggende for andre og deg selv. Men seff ikke til blodpris. Visste du at en grafisker får 800 i timelønn i frilans. 500 for et arbeid med mange timer bak seg er uten tvil ikke for lite.

Lenke til kommentar

Laster opp ei tegning jeg holder på med. Altså langt fra ferdig. Vil bare ha noen innspill :)

Kroppen er det jeg har gjort minst med. Har bare lagt no farge og skygger for å ha noe å gå ut i fra.

 

Er ikke nødvendigvis noe bra, da det er første jeg har tegnet meg tegnebrett. Tegnet med utgangspunkt i ei gammel blyanttegning jeg hadde liggende som skar seg...

Obs. Bildet jeg jobber med er myyyye større.

post-147155-0-85021200-1291401514_thumb.jpg

Endret av Cinque
Lenke til kommentar

trur du må gå litt mer inn i strukturen på hesten før du begynner med noe annet. hesten er også veldig stiv, så prøv å finn ut av hvordan du kan gjøre den mer dynamisk.

 

 

sjøl har jeg malt(ikke helt ferdig men starta for noen timer sia ) et bilde siden mamma alltid spør om et bilde, så da får a et til jul.

post-42795-0-38702100-1291472630_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...