Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Skal lage barnebok fra scratch som skoleoppgave. Jeg suger til å tegne, men jeg føler at jeg vil prøve å tegne uansett. Går på media, så har mulighet til alt med tegnebord, photoshop, illustrator ++. Noen som har noen guider for å bare lære seg verktøyene? (Jeg kan basics med penneverktøy osv, men valg av tykkelse på steder osv kan je gikke. Skyggelegging er kinesisk.)

Det trenger ikke å være noe realistisk, men noe som kan se kult ut for små barn.

 

4.png

Tenkte noe sånt her ville vært noe å starte med, for å så lære seg å tegne på øyne og munn og skape en stemning. Har aldri tegna noe bra i hele mitt liv, men jeg synes det virker morsomt :)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Høres ut som et artig prosjekt! Anbefaler dog at du bare setter i gang å øve, for tegning er noe som tar tid og det kan gi deg litt grå hår før du ser det første lille fremskrittet :) Men bruk tid, så vil du få resultater.

Kan dessverre ikke gi deg så mye mer tips og råd enn det. Du kan finne mange gode tutorials på nettet, selv bruker jeg deviantart.com masse for inspirasjon og av og til tutorials. Bare lag deg gratis profil der, så kan du surfe rundt til du stuper.

 

Ble dog litt inspirert av apegreia di.

 

post-104005-1284392860,5969_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallais, vi driver å mekker årets skolekatalog og har starta å tenkt litt på Tema. Virker som mange har lyst på ett facebook tema og det virker gjennomførbart. Noen som vet hvor nære vi kan være the real deal med tanke på copyright etc? Forsvaret mekka jo futurebook eller noe, så å bruke hovedideen etc må da funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...