Notatblokk Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er bare etter et bilde på deviantart, så prøver egentlig bare å tegne det jeg ser. Kanskje ikke verdens mest spennende sak, og jeg er enig i at det er flatt og kjedelig nå Mulig jeg bare forkaster hele greia og finner et bilde med litt mer snert i. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Laget denne igår. Hva kalles denne stilen? Brukte et bilde fra et dameblad som inspirasjon. Noen som kan vise meg videre til en nettside som har bilder med en lignende stil? Her er en scann av bildet fra damebladet "Det nye" som jeg brukte. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Vet ikke om stilen har noe spessiellt navn, men har sett flere som tegner i lignende stil i alle fall. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Er dere veldig strukturerte når dere tegner? Føler jeg hopper veldig mye frem og tilbake mellom forskjellige deler av tegningene mine istedet for å kanskje jobbe litt mer på ett sted, og så gå videre til neste osv. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Brukt de siste 5 timene til å pine meg (litt gøy og da) gjennom en tegning som skal bli bursdagsgave til lillesøster. Mamma antok at jeg kunne tegne "noe fint" og gi det til lillesøster. Kom litt brått på da hun har bursdag i dag og jeg vanligvis tegner over flere dager, men uansett. Nå har jeg brukt rundt 5 timer. Referansebildet er et nesten 20 år gammelt, uklart og mørkt polaroidfoto. Er ikke helt ferdig enda, men nesten nok. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Tøft! Det eneste jeg kan si noe på er hakepartiet som virker litt merkelig. Men flott arbeid! Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Jeg og en kamerat tenkte vi skulle promontere de nye skjortene til DA, og siden jeg hadde lånt en paraply dagen tidligere som jeg skulle levere - så tok vi liksogodt et bilde med den på. På en fin sommerdag med blå himmel.. Endret 12. august 2010 av Moozoren Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Niko: liker den! Eneste jeg syns er rart er øret, men du sa jo den ikke var helt ferdig, så mulig det ser annerledes ut nå veldig fredelig tegning. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det som er greia er at hun er født alt for tidlig. Hun så seriøst ut som en fugleunge som spedbarn. Bildet er av dag 1, og øret på referansen ser faktisk verre ut enn tegningen. Derfor er det så vansklig. Litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Det som ligger over kroppen der, er det et teppe? Fargen ligner veldig på hudfargen til ungen, og det ser nesten ut som om hodet er plassert på en voksen kropp. Ellers ser det veldig bra ut! Endret 12. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha. Dette ble vansklig ser jeg. Ikke et teppe nei. Det er selve kroppen. Jeg lot være å tegne skyggen fra armen og jeg ser det kanskje kan skape litt hodebry at huden er "bretta" ved nakkepartiet. Referansebildet er som sagt nesten 20 år gammelt, slitt, uklart og mørkt, men siden det er et bilde hun kjenner, så har jeg prøvd å tegne så likt fotografiet som mulig. Hater å fortsette på tegninger etter jeg har "lagt de fra meg" Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg skjønte at det ikke var teppe, men er enig i at kroppen ser litt "voksen" ut i forhold til hodet. Litt stor eller noe med proporsjonene eller ett eller annet. Hmmm tenke tenke. Kan ikke se bildet fra jobb, så prøver å huske litt hva jeg så tidligere idag Kanskje litt mye kritikk, spesielt hvis originalbildet er helt rumpe å tegne etter Kjenner følelsen, om jeg først har tatt en pause fra tegningen mister jeg helt følelsen for den og det er veldig vanskelig å hente den inn igjen. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Sier meg ferdig med den. Det var vansklig å tegne noe så stygt og deformert realistisk, hehe. Hu syns det var søtt uansett og det er ikke mange timene arbeid i forhold til hva jeg bruker da jeg virkelig prøver. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Nattens skriblerier. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Laget denne igår. Hva kalles denne stilen? Brukte et bilde fra et dameblad som inspirasjon. Noen som kan vise meg videre til en nettside som har bilder med en lignende stil? Her er en scann av bildet fra damebladet "Det nye" som jeg brukte. Kalles vexel grafikk, tror jeg. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Nei, godt mulig det er "vectorisert" i photoshop, og dermed blitt en vexel, men stilen har ikke mye med det å gjøre. Om jeg ikke tar helt feil så er Vexelgrafikk vector gjort i bitmap (altså med pentool i photoshop isteden for illustrator). De lærde har sikkert mer peiling på dette. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 har begynt på animasjonen av spilleren til spillet jeg skal lage. men det ser bare dumt ut. er det noen som klarer å se hva som kan forbedres? jeg fikk ikke lov av programmet jeg bruker til å lagre det i et format så det blir en animasjon men bare i PNG. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 hvorfor går armen sånn halvveis fram og tilbake? den trenger en follow through. ta å studer hvordan du går, fordi beina der virker veldig usikre på gangen sin. se på denne f.eks 1 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 nå har jeg endret på det. ser bedre ut nå synnes jeg. bortset fra at armene ikke er med. hva synnes dere? link til video: her den lagger litt pågrunn av dårlig video. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå