Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Tegneserien blir en nettserie, så jeg kommer nok ikke til å poste så mye mer av den her. Men det er bare å følge med på nettet. ;) Kunne gitt deg adressen her, men det blir vel reklame. :ermm:

 

Den kaninen var bedre, ja. Den første har det venstre øyet for lang tilbake, så følger man blikket vil det møtes lengre til venstre enn snuten. Eller noe sånt. Klokken er kvart over seks, så det er vel på tide å legge seg. :p Den andre kaninen har øye-øye punktet ganske nært snuten, der den skal være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har et bilde jeg skal tegne, og så tegner det først for hånd ved å se etter (ikke trace), og deretter knipser et bilde av tegningen og SÅ tegner over i Photoshop... DA er det greit ikke sant? :p

Absolutt. Du bestemmer jo selv hva som er "greit" eller ikke, men der går grensa mi hvertfall. Trace sin egen tegning er hverfall "lov" i min bok. Det er jo bare at du digitaliserer den.

 

Og ikke for å leke tegnelærer her, men få se at du prøver å tegne noe annet enn close-up portretter av dyr da, Juliess :) Du virker jo veldig trygg på pelstekstur og dyreansikter, men prøv å tegn noe helt annet? Jeg er hvertfall spent på å se.

 

I dag er en fin tegnedag. Søndag. Grått. Jeg skal sitte inne å skrible tror jeg. Kanskje det kommer noe i kveld.

Lenke til kommentar

Hehe, ser kanskje sånn ut men jeg har faktisk bare tegnet 3 hunder og den pandaen :!: Så jeg har det kjempemorsomt med å tegne og lære for tiden!

Hva for noe annet kan jeg tegne da? Vet ikke hva slags andre ting jeg liker/har lyst til å tegne, hehe... sånn akkurat nå. Men det handler vel kanskje bare om å prøve.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en plan om å tegne en filmplakat for en oppfølger til Rødhette. Den ville hete "Little Red Ridinghood 2 - The Revenge". På plakaten ville vi sett lille Rødhette med et sadistisk smil, en tommygun i en hånd og et avkappet ulvehode i den andre. Du kan jo prøve noe sånt? :p

 

Eller...

 

 

Bytt ut hodet til ulven med hodet til bestemora og la ulven stå bak Rødhette med et enda mer sadistisk smil. :ermm:

 

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

hehe det er bare å lære seg det. tar øving såklart.

har dedikert en hel skisseblokk de siste par ukene nå til bare anatomistudier.

 

hu så veldig fredlig ut akkurat nå, der med kniven sin. hva er det du prøver å få fram av "stemning" i det bildet? gjemmer hun seg bak ved et tre, klart til å komme fram fra skyggen, eller åssen er det? kanskje det er noe som kan gjøres for å få poseringa sterkere fram?

Lenke til kommentar

niko., stilig tegning selv om musklinne så litt snodig ut. Dessverre klarer jeg ikke se hvor Neville kom inn i bildet, men har du et referansebilde du jobbet ut i fra, så vi kan se likhetene e.l.?

 

Jeg liker forresten flammen veldig godt! :thumbup:

 

Man United FTW! :devil:

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
men har du et referansebilde du jobbet ut i fra, så vi kan se likhetene e.l.?

Så bare på litt forskjellig. Vet at jeg ikke traff på ansiktet, men så var det heller ikke noe stort arbeid. Kun en skribbling mens jeg spiste middag og drakk te. Som nevnt før var det bare for å få en førstepost i tegne-PL-tråden :)

 

ref.

ttvh_149N2009071401448420T129_Neville.jpg

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...