vikingkylling Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Tegneserien blir en nettserie, så jeg kommer nok ikke til å poste så mye mer av den her. Men det er bare å følge med på nettet. Kunne gitt deg adressen her, men det blir vel reklame. Den kaninen var bedre, ja. Den første har det venstre øyet for lang tilbake, så følger man blikket vil det møtes lengre til venstre enn snuten. Eller noe sånt. Klokken er kvart over seks, så det er vel på tide å legge seg. Den andre kaninen har øye-øye punktet ganske nært snuten, der den skal være. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hvis jeg har et bilde jeg skal tegne, og så tegner det først for hånd ved å se etter (ikke trace), og deretter knipser et bilde av tegningen og SÅ tegner over i Photoshop... DA er det greit ikke sant? Absolutt. Du bestemmer jo selv hva som er "greit" eller ikke, men der går grensa mi hvertfall. Trace sin egen tegning er hverfall "lov" i min bok. Det er jo bare at du digitaliserer den. Og ikke for å leke tegnelærer her, men få se at du prøver å tegne noe annet enn close-up portretter av dyr da, Juliess Du virker jo veldig trygg på pelstekstur og dyreansikter, men prøv å tegn noe helt annet? Jeg er hvertfall spent på å se. I dag er en fin tegnedag. Søndag. Grått. Jeg skal sitte inne å skrible tror jeg. Kanskje det kommer noe i kveld. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hehe, ser kanskje sånn ut men jeg har faktisk bare tegnet 3 hunder og den pandaen :!: Så jeg har det kjempemorsomt med å tegne og lære for tiden! Hva for noe annet kan jeg tegne da? Vet ikke hva slags andre ting jeg liker/har lyst til å tegne, hehe... sånn akkurat nå. Men det handler vel kanskje bare om å prøve. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Jeg hadde en plan om å tegne en filmplakat for en oppfølger til Rødhette. Den ville hete "Little Red Ridinghood 2 - The Revenge". På plakaten ville vi sett lille Rødhette med et sadistisk smil, en tommygun i en hånd og et avkappet ulvehode i den andre. Du kan jo prøve noe sånt? Eller... Bytt ut hodet til ulven med hodet til bestemora og la ulven stå bak Rødhette med et enda mer sadistisk smil. Endret 25. juli 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 en sånn her rødhette? darkstalker har vel en tegneserie med det bilde der. siden jeg ikke har posta no her på en stund satser jeg på at det er greit med en liten animasjon jeg dreiv å kludra med i går. er noen hovedposeringer jeg må endre på og sånt, men det er under veis http://vimeo.com/13618680 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Kul animasjon Shikaru. Likte tegningene når karakteren bar steinen. I jakt på inspirasjon kom jeg over denne amiasjonen. Klasse. http://vimeo.com/9083047http://vimeo.com/9083047 edit. Klart det skal i mediatags. Uvane. Endret 25. juli 2010 av niko. 1 Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 haha den var rå. om du bruker mediataggen så kan du linke animasjonen direkte hit så man ikke trenger å gå på sia via link. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 en sånn her rødhette? (bilde) Haha, noe sånt, ja! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ok, siden ingen hadde noen forslag og jeg ikke kommer på noe selv, så skal jeg også tegne et rødhettebilde hehe... blir veldig raskt da, siden jeg fremedeles skylder en venninne av meg en tegning.. litt dårlig samvittighet! Bruker et referansebilde fra deviantart. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hvordan gikk rødhette? Jeg tøysa rundt i dag og tegna et portrett av kapteinen til Man Utd, Gary Neville. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 hehe, morsom den, selv om du må få styr på musklene der. veit det er cartoony sånn sett, men det trenger litt struktur. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 niko.: Inspirert av ImageineFX? Vet i alle fall at de kjørte en konkuranse der du skulle lage monster / fantasy / scifi portretter av fotballspillere til VM. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Haha, nice relativt tight skjorte ^^ Jeg kom ikke så langt på Rødhette i går, men har hvertfall fått startet. Er litt uvant å tegne mennesker og tøy. Edit: poster straks en slags wip. Selv om den ikke er spesielt goodlooking enda. Endret 26. juli 2010 av Juliess Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 håper det ikke gjør noe at jeg tegna over. trur tegninga vil være mye sterkere om poseringa og sånt er litt sterkere også. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Ja, den er ikke helt pen sånn balansemessig sett. Ikke inspirert av det nei. Aldri hørt om, men kunne vel vært morsom å sjekke ut. Tegna den egentlig i forbindelse at det har kommet ny Premier League-kategori her på forumet og da tenkte jeg å starte en tegnetråd i kategorien. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Shikaru.. jeg er litt misunnelig på dine anatomikunnskaper Her er så langt (kort) jeg har kommet til nå. Ja, ser at den armen er totalt på jordet men den har jeg ikke gjort noe særlig med enda heller Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 hehe det er bare å lære seg det. tar øving såklart. har dedikert en hel skisseblokk de siste par ukene nå til bare anatomistudier. hu så veldig fredlig ut akkurat nå, der med kniven sin. hva er det du prøver å få fram av "stemning" i det bildet? gjemmer hun seg bak ved et tre, klart til å komme fram fra skyggen, eller åssen er det? kanskje det er noe som kan gjøres for å få poseringa sterkere fram? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) niko., stilig tegning selv om musklinne så litt snodig ut. Dessverre klarer jeg ikke se hvor Neville kom inn i bildet, men har du et referansebilde du jobbet ut i fra, så vi kan se likhetene e.l.? Jeg liker forresten flammen veldig godt! Man United FTW! Endret 26. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Tenkte å gjøre litt mer med ansiktet (såklart, hehe) for å få litt sterkere uttrykk. Vet ikke helt om jeg får forandret på poseringen, har som sagt brukt et bilde å tegne etter, er ikke så god på anatomi selv. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) men har du et referansebilde du jobbet ut i fra, så vi kan se likhetene e.l.? Så bare på litt forskjellig. Vet at jeg ikke traff på ansiktet, men så var det heller ikke noe stort arbeid. Kun en skribbling mens jeg spiste middag og drakk te. Som nevnt før var det bare for å få en førstepost i tegne-PL-tråden ref. Endret 26. juli 2010 av niko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå