Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Oooofh. Er vel noe jeg må øve mer på da. Heldigvis er dette bare en rølpefestival som ikke tar seg selv alt for høytidelig. Men klart, det skader ikke å naile alt rett heller.

 

Den skal nok printes i løpet av uka, så om noen har konkrete forslag og tips til hva som kan forbedres på typografien, så rop ut. Generelle tips og sånt mottas også med takk :)

 

http://tfortress.no/bilde_max/3014 så langt kom jeg i kveld i alle fall.

 

 

 

Endret av Gaarulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte mer på noe som enkel lager et gradert skille når man f.eks. tegner over et skille mellom to farger e.l.

 

å blande fargene er ikke spesielt enkelt med gradient tool når man allerede har tegnet alle fargene osv...

 

Til nå har jeg brukt smudge tool til å "blande" fargene litt, men de blir jo ikke ordentlig blandet, og det tar evigheter å blande de så det ser fint ut...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har man ikke muligheten til å blande farger på en slik naturlig måte med Photoshop. Derimot er Corel Painter er ypperlig til nettopp dette. Til en viss grad oppfører strøkene seg omtrent som om man brukte en pensel. Siden det nå allikevel er digitalt kan det aldri etterligne virkeligheten såklart, men det er imponerende ihvertfall.

Lenke til kommentar

First off, så ser den veldig mye bedre nå enn utgangspunktet. Progresjon, helt klart. Jeg klarer ikke skjønne meg på lyset, det ser ikke naturlig ut, men det er ikke alltid så viktig heller.

 

Om du vil øve mer på lys, så er det mange gode tutorials på nettet. Har selv brukt masse tid på å tegne firkanter, trekanter, sirkler osv og brukte én eller fler lyskilder for å trene og skjønne mer av lys.

Lenke til kommentar

Er enig at lyset ser snodig ut, men det gidder jeg ikke jobbe mer på nå. Jeg får vel heller starte på noe nytt.

 

Ja, jeg har mye å lære om lys, så jeg får kanskje ta en titt på noen tutorials ;)

 

EDIT: Her er en versjon uten den svarte kanten...

post-169569-1278535310,5377_thumb.jpg

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

MYE råere nå spør du meg. Lag øynene mer detaljerte (skyggelegg som en ball og legg inn litt høylys i pupillen f.eks) så blir den superfet.

 

Her er min siste tegning. Hater å tegne mennesker, hater anatomi, hater hender osv så når jeg var ferdig orka jeg ikke bruke tid på vannet og himmelen. Ser jævlig ut, men sånn får det bare være :)

 

post-135333-1278617907,3232_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...