Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvilket program du har, i Photoshop så må du rote litt med brushsettings i alle fall.

 

Bruker for det meste Photoshop, men det eneste jeg trengte å gjøre nå var å endre brush til "Airbrush Soft Round 50% flow" oppe i venstre hjørne, så funket det.

 

Takk for hjelpen! ;)

Lenke til kommentar

Whoy, har ikke muligheter for å sjekke photoshop just nu, men i selve brushpanelet så skal det være mange variabler man kan knote med. Om du f.eks velger en vanlig rund brush, går til brushpanelet og velger pen pressure på ting under Other Dynamics, så skal det også funke.

 

hardBrushSettings.jpg

 

På selve other dynamics greia kan du få angle, flow og opacity (mener jeg) til å reagere med pen pressure.

 

 

Lenke til kommentar

Hva gjør man egentlig om man trenger ny penn? Antar man kan bestille fra nettet et sted, er det dyrt?

 

Hvor store dokument pleier dere å jobbe med? Jeg tror jeg har laget meg en uvant med å tegne i for små størrelser.

 

Her er uansett nyeste oppdatering på hvit gjeterhund, tenkte å jobbe litt mer med underleppa nå (klikk for større bilde):

post-104005-1278326737,8975_thumb.jpg

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Har du slitt pennespissen til tegnebrettet merkbart i løpet av noen dager? Da trykker du isåfall alt for hardt ja. Har hatt mitt ett år nå uten merkbare skader.

 

 

Jeg syntes bare man måtte være alt for lett på hånden om man skulle tegne svakt når Tip Feel står på midten. Så jeg satte den opp på Firm, og det er nok derfor spissen har blitt litt slitt allerede. Men jeg får vel bare prøve å venne meg til å trykke litt svakere, så jeg ikke sliter ut alt for mange spisser ;)

 

Hva gjør man egentlig om man trenger ny penn? Antar man kan bestille fra nettet et sted, er det dyrt?

 

 

Ja, men kan kjøpe det på nettet, men det koster overdrevent mye. Der jeg har sett koster det rundt 400kr dontgetit.gif

 

Men hva skal du med en ny penn? Med mindre den er defekt eller du har mistet den kan du jo like godt kjøpe nye pennspisser...

 

 

Lenke til kommentar

Er den laget av gull og diamanter eller? :ohmy:

 

Men du hadde vel et sånt litt dyrere brett? :)

 

Er lei av bikkja og gir opp nå. Skulle ha gjort en mye bedre jobb før jeg begynte med pels og detaljer, men men! Man skal jo lære noe hver dag, så det var fint at jeg lærte noe idag også, hehe... Heldigvis er ikke dette noen sin hund, så ingen trenger å bli skuffet!

 

post-104005-1278339544,584_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, ok, den ble brukbar, men det er fremdeles mange ting jeg må jobbe med. Men, for all del.. kan ikke få det perfekt på tredje bikkja jeg tegner :)

 

Edit: Så ikke den andre kommentaren før nå.

Den er tegnet etter dette bildet så det er kanskje derfor øret ser litt stort ut, jeg tenkte på det selv også:

http://webzoom.freewebs.com/donnasturrock/rye2.JPG

 

Har et Wacom Bamboo Fun, A5 størrelse tror jeg det er på selve tegneplata.

Jeg var litt betenkt da jeg kjøpte det i forhold til om jeg kom til å bruke det nok, men jeg har ikke angret. Jeg brukte det ikke så mye de første par månedene etter jeg kjøpte det, men nå bruker jeg det ganske mye. Bruker det kun i Photoshop da, ikke ellers. Koster vel 1500-1800,- tror jeg (?), jeg fikk personalrabatt på jobben så betalte rundt 1400,- eller noe der ca.

 

post-104005-1278343767,6194_thumb.jpg

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Whoy godtfolk. Den festivalplakaten jeg posta tidligere skal trykkes / printes i nær fremtid og jeg har selvsagt glemt alt som har med CMYK og Indesign for tekst.. Det er for det mest bandlogoer for tekst, men ei linje uten. Om dette printes i A3 med en moderne printer, vil det vises merkbart at det ikke er gjort helt rett?

 

 

 

 

3012.jpg

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg driver å tester ut tegnebrettet enda, og merker at skyggelegging ikke lenger er min sterkeste side. Dette et bare en enkel test, men kan noen gi meg råd, eller kanskje vise meg(?) hvordan jeg burde gjøre det med lys og skygger på denne hodeskallen?

 

Uten lys og skygge:

post-169569-1278365773,8761_thumb.jpg

 

 

Første forsøk med litt lys og skygge:

post-169569-1278365778,6337_thumb.jpg

 

 

Håper dere gidder å hjelpe! innocent.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Gaarulf: har ingen anelse. Men seriøst, gjør noe med "Erlia musikkfestival". Ser ut som noe jeg har sett tusen ganger før, spesielt med bevelen på utsida.

 

Meh: Bestem deg for et punkt hvor lyset kommer fra, og se for deg hvordan lyset treffer tegningen.

post-123991-1278369544,9794_thumb.jpg

Endret av pululf
Lenke til kommentar

...

Forestill og bestem deg hvor lyset kommer fra før du begynner. Kanskje tegn opp lyskastere på utsiden av "arket" så du fysisk ser hvor lyset skal treffe. Ikke vær redd for å overdriv med kjempemørkt på den ene siden og kjempelyst på den andre. Det er overraskende hvor stor forskjell det faktisk er på skyggesiden kontra den siden med lys når man merker det.

 

edit: Ser pululf kom meg i forkjøpet.

 

Gaarulf: har ingen anelse. Men seriøst, gjør noe med "Erlia musikkfestival". Ser ut som noe jeg har sett tusen ganger før, spesielt med bevelen på utsida.

Enig her. Hele plakten er dødsrå, men typografien (over-all) er ikke pen.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...