Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker best den med dama i den svarte kjolen som ser mot månen. Mye annet bra også, men den var min favoritt av de som du postet nå :) Hvilket program jobber du i?

 

Edit: Jeg tenkte jeg skulle prøve å tegne en hvit hund nå, bare for å trene litt på det. I forhold til farger, skygger osv. Syns det er litt rart at noen vil gi meg penger for å gjøre noe jeg har gjort to ganger før, menmen. Derfor vil jeg stille litt mer forberedt tilfelle det blir noe av.

 

Foreløpig skisse:

post-104005-1278180943,2167_thumb.jpg

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Photoshop (CS4 EX) + Wacom Intous3 A5 SE. Beste kjøpet mitt noensinne tror jeg. Dama med månen har jeg brukt ref etter dama. Er altfor dårlig på mennesker til å tegne fra hodet. Fortsatt bare en amatør!

 

Syns outlinen er veldig bra. Prøvd å tegne i negativ? Tror ikke jeg hadde "klart" å tegne hvit pels.

Lenke til kommentar

Drev å koste meg i flash etter inspirasjon fra noe jeg så på nettet (noen som hadde laga en bønsj med dyr som så ut som origami), fikk det ikke helt til, men lot ikke det stoppe meg.

 

Før jeg viste ordet av det ligna det litt på ett CD Cover. Litt småklussing og det så litt bedre ut. Men har ikke mye peiling, så om noen har innspill eller tips så sleng ut. Var bare noe jeg lekte meg med, så er ikke så sykt viktig, men alle tilbakemeldinger og råd kommer vel til nytte når man først sitter med skjegget i postkassa! 

 

3010.png

 

Ser nå at jeg kunne brukt mer enn to minutter på gresset, men nuvel!

 

 

Lenke til kommentar

niko: Nei, jeg skjønner ikke helt hva du mener :blush:

 

Gaarulf: syns den ble skikkelig kul! Har du gjort noen andre dyr? Jeg liker fargevalget også, bakgrunnen ser litt blå ut og det går jo bra sammen med oransjefargen som er komplimentærfargen. Eneste kritikk jeg kan gi er at jeg kanskje ville fylt ut det "blanke" feltet på halsen, for det ser ut til at du har brukt de "blanke" flatene til å være den andre siden av giraffen, og det stemmer ikke helt overens med hvordan halsen ser ut. Om det ga noen mening :)

 

Har startet å legge på litt farge på dyret nå. Og siden jeg har lovt å jobbe litt mer med å få dybde og mørkere elementer i tegningene mine skal jeg få mer av det inn her etterhvert. Men ja, det er vanskelig syns jeg!

 

post-104005-1278202879,7413_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener med halsen nå, takk for tilbakemelding!Tror nok jeg skal teste ut mer i samme gate i morgen (eller, i dag da..), så får vi se hvordan det går.Når det kommer til hunden: Venstre side av ansiktet ser litt rart ut, vet ikke helt hva det er. Muligens det jevner seg ut når du får jobbet med skygge og dybde, men ville bare si ifra.

Lenke til kommentar

Hehe, takk for kritikk :) Det kan være det er fordi det ser litt flatt ut ja, at det virker rart. All pelsen som stikker ut på siden der er ment til å stikke ut fra halsen/siden av hodet og ikke rett ut fra øyet og snuta, men det kan hende det ser bedre ut snart. Med litt mer skygge og dybde.

Lenke til kommentar

Gaarulf: Stilig bilde! new_woot.gif Har du link til inspirasjonskilden?

 

Juliess: Det siste bildet ble veldig mye bedre enn det forrige med tanke på venstre siden, men det er vel fortsatt litt som skal gjøres med pelsen på nedre del av bildet, eller?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Tar ikke så lang tid før man blir vant med det.

 

 

Bra! new_woot.gif

 

Men vet noen hvor jeg kan endre hvordan streken jeg tegner blir påvirket av hvor hardt man trykker med pennen?

 

Sånn det er nå blir streken tykkere, men jeg vil ha det sånn at fargen blir sterkere jo hardere jeg trykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...