Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok si meg uening der. Se på for eksepel 00:07, der er det lettest å se hva jeg mener. Hvordan bitene er i forhold til hverandre stemmer overens med hvilken side klippet er på. Og når jeg skjeler, så er ting i bakgrunnen, i bakgrunnen. Skjønner ikke helt hvordan du ser at de er i forgrunnen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tid til å lage en lengere avhandling, men på et crosseyed bilde skal ting som er i forgrunnen være mer til venstre på det venstre bildet enn de er på det høyre bildet, for eksempel

, som er korrekt (se på uroen som henger, i forhold til grenene bak):

post-71211-1277820427,8078_thumb.png

 

På ditt klipp er ting som skal være mer i forgrunnen lenger til høyre på det venstre bildet, som er feil (se på den store hvite klossen på høyresiden, i forhold til de delvis skjulte klossene "bak"):

post-71211-1277820429,4143_thumb.png

 

 

Med mindre noe er borked i youtubespilleren, så tror jeg du har en veldig kreativ måte å skjele på.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

det er det objektive ved kunst :)

 

her er det maleriet jeg solgte for litt sia. kamera jeg brukte er ikke spesielt god, så jeg måtte mikse bittelitt for at fargene skulle bli litt bedre og ikke så lyst. ser nå sånn ut uansett.

 

maleri_norskkyst_baat_01.jpg

 

Edit: som man ser så er det det norske flagget egentlig, men siden det blei så lyst på enkelte ting så ser det dansk ut :p huset er også for lyst etter en kjapp redigering. burde kanskje ikke gjort det.

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar

Trondster: Jeg bøyer meg i støvet :blush: Du har helt rett. Jeg legger ikke merke til det, men du har jo vist at det er riktig med det andre stereosskopiske bildet. Det ser ut som at man må bytte om på bildene, slik at kameraet som filmer høyre kommer på venstre side når man er ferdig.

Lenke til kommentar

Trondster: Jeg bøyer meg i støvet :blush: Du har helt rett. Jeg legger ikke merke til det, men du har jo vist at det er riktig med det andre stereosskopiske bildet. Det ser ut som at man må bytte om på bildene, slik at kameraet som filmer høyre kommer på venstre side når man er ferdig.

Korrekt - man skjeler, og derfor byttes bildene om. Når det er walleyed blir det mer naturlig - at bildet sett fra høyre er til høyre - men så er man veldig begrenset i avstanden mellom bildene - man kan ikke så lett skjele "utover". Bortsett fra Homer, da.

Når man skjeler (cross-eyed) krysses blikket, og derfor byttes bildene om. Tenk over at blikket krysses foran skjermen, og så ser du at bildet det høyre øyet skal se skal være til venstre, og bildet det venstre øye skal se skal være til høyre. Glimrende visuelt illustrert her:

 

Kan du ikke uploade en ny versjon, hvor bildene er byttet om? :)

 

(Ellers: Youtube har en glimrende 3d-funksjonalitet - laster du opp en film tagget korrekt som 3D, så kan seeren selv velge om den skal vises som crosseyed, walleyed, rød/grønn eller hva.. :) )

 

 

Edit: Duh - det står jo på siden jeg linket til:

(..) and add the tag yt3d:enable=true.

bulb.gif If you've got the left and right images the wrong way round, just add the yt3d:swap=true tag to fix it.

 

Easy peasy - bare å metatagge videoen du allerede har lastet opp. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Har tegnet en hund for første gang :!:

 

Edit: Gjorde det litt vanskelig for meg selv mtp fremgangsmåte, men men. Skulle egentlig ikke gjøre den ferdig, hehe. Er mye som kunne vært bedre, men jeg er fornøyd med at det er den førstehundetegningen min! Eksempelvis er nesa og munnen dritt, men jeg er fornøyd.

 

myferdig.jpg

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...