Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ikke fått skaffet med tegnebrett enda, men har nesten bestemt meg for Wacom Bamboo Pen & Touch.

Det jeg synes er litt synd er at det ikke følger med ArtRage, noe det gjør om man kjøper Bamboo Fun.

Kan noen hjelpe meg å velge? innocent.gif

Hvordan går det med maleriet, Shikaru?

Lenke til kommentar

du får fint tak i en blå blyant i alle mulige kunstforetninger.

er ikkeno spesiell type blyant folk bruker. de jeg bruker får jeg fra skolen though.

Edit: jeg er ferdig med maleriet. kan ta et bilde av den etterpå i dag ellerno.

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar

Mekka sammen en plakat til en DIY rockefestival som er rundt her (Røros) i sommer. Ikke noe store greier altså. Litt småtriksing og fiksing som skal gjøres før alt er ferdig, men tror jeg er fornøyd med det meste (litt tekst etc skal finpusses).

3006.jpg

Lenke til kommentar

Likte plakaten! Og shikaru, du bør få liv i den PCen din snarest :p

Laga en kort animasjon for å teste ut cross-eye 3D effekten. Hvis du ikke kjenner til den, så går det ut på å skjele med øynene slik at de to bildene overlapper hverandre, og så prøve å fokusere for å få et skarpt bilde. Hvis du får det til oppstår det en 3D-effekt, men dybde og det hele.

http://www.youtube.com/watch?v=R4Y_fHdT6Dk

Lenke til kommentar

kult men, filmen slulle vært lenger så man får bedre tid. :D noen tips til å klare å se det bedre? klarer ikke å skjele uten å bruke fingeren å se på.

Klarer du ikke? Tja, da må du nok bare øve.... Jeg klarer å skjele og fokusere på et halvt sekund, andre får det aldri til. Er ganske forkjellig fra person til person.

Lenke til kommentar

Tja, når jeg tegner liker jeg å bruke ett program som heter Paint Tool SAI. Orginalt på japansk, men det finnes diverse engelske oversettelser (koster vel 30dollar eller noe, men mener du får juksa det til med de engelske versjonene). Ellers er jo Photoshop en klassiker.

Lenke til kommentar

Likte plakaten! Og shikaru, du bør få liv i den PCen din snarest :p

Laga en kort animasjon for å teste ut cross-eye 3D effekten. Hvis du ikke kjenner til den, så går det ut på å skjele med øynene slik at de to bildene overlapper hverandre, og så prøve å fokusere for å få et skarpt bilde. Hvis du får det til oppstår det en 3D-effekt, men dybde og det hele.

Uhm - det der er ikke cross-eyed - det der er wall-eyed - at du skal se langt forbi.

Prøv å bytte om de to bildene, og kan du prøve cross-eyed. ;)

Bilder med så stor avstand som der er forøvrig vanskelige å se wall-eyed - du skal helst lage animasjonen mindre så det er mindre avstand mellom de to bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...