Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Lol :D

Hvilken klasse går du i? Kom bort og si hei neste gang du ser meg da XD

 

EDIT:

Her er forresten en lavalampe jeg laget for en speedmodeling konkurranse, der man hadde 2 timer på seg å bli ferdig med et gitt tema. Brukte ca 1 time og 15 minutter på modelering og teksturering, og resten av tiden gikk med til rendring og postwork.

post-123991-1271182136,4508_thumb.png

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh: Ser bra ut, har du prøvd å sette opp et HDRI? Lag et sky object, og sett på et materiale med et HDR bilde i luminancetabben. Det er en bra måte å få gode refleksjoner på en rask måte. Det ligger noen ferdiglaga HDRI-materialer i contentbrowseren, Window -> content browser -> presets -> cinema 4D -> materials -> HDRI.

 

Jeg brukte et Sphere med diameter 6000 med et saturated bilde i luminancetabben sa jeg lagde den MP3-lignende greia. Men ikke på det forrige prosjektet jeg la ut. Kan teste å se hvordan det ser ut ;)

 

Kul lavalampe, men den ligner mistenkelig på det ene tutorialet på www.c4dcafe.comharhar.gif

 

Har du (eller noen andre) tips til hvordan det er enklest å lage en karakter som er enkel å animere, og som ser litt levende ut? Tenkte jeg kunne slått mange fluer i en smekk om jeg hadde fått til en grei karakter e.l. ;)

Lenke til kommentar

jeg har sittet og knota litt med C4D og så litt på den Mp3 Tutorial og kom frem til denne, men jeg har et problem. jeg finner ikke flere bokser som man kan sette ut på tegningen. hvor trykker jeg?

v78q6x.png

 

Er et bokseikon på øverste linja. Er et blått ikon mot høyre hjørne.

 

Natrich: Kult. Jeg er 3STUB, er litt rundt om kring. For det meste på frydenberg, har fysikk, matte og kjemi der.

 

Meh: Du bør nok få litt mer trening med de forskjellige verktøyene før du prøver deg på en karakter. Tror det ligger en tutorial på c4dcafe, hvis du vil prøve likevel.Og angående lavalampen, har aldri sett på den lavalampetutorialen ;)

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Meh: Du bør nok få litt mer trening med de forskjellige verktøyene før du prøver deg på en karakter. Tror det ligger en tutorial på c4dcafe, hvis du vil prøve likevel.Og angående lavalampen, har aldri sett på den lavalampetutorialen ;)

 

Ja, skjønner egentlig det, men om jeg feiler lærer jeg i hvert fall av mine feil :p

 

Så du har aldri sett denne? Etter å ha sett det andre du har laget er jeg vel uansett ikke spesielt overrasket, du er jo pro!thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Her brukte jeg et sky-objekt for å skape refleksjon...

post-169569-1271185804,9441_thumb.jpg

 

 

Her er videoen jeg snakket om, men av en eller annen grunn har overflatene fått blåfarge i stedet for rød som på bildet. Selve videoen ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men det skyldes hovedsaklig at jeg ikke hadde gulv e.l. da jeg rendet.

 

 

EDIT: I priview-fila ble den blå, men på youtube ble den i riktig farge. Noen som kan si meg hvorfor?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hvordan er det med tegnebrett? Ups and downs?

 

Fan, du er russ i år pululf...

 

Ja, desverre så er jeg russ i år... Er noe drit om jeg må være ærlig.

 

Meh: Jeg tror du vil få bedre resultat hvis du legger til et area light og bytter ut "floor"-objektet med et "Plane"-objekt. Floor-objekter gir ikke det resultatet som du sikkert er ute etter ved en slik render. ta og gi plane-objektet et materiale as well. Et matt materiale ville gjort seg bra.

 

Shikaru, den tegningen er konge :D Du vinner lett!

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Prøvde meg på bilde med mange megapixler.

Selve bildet er på 167 megapixler og tar 85mb, så litt stort er det.

Dimensjonen er 22514 x 7441. Jeg tok rundt 40 bilder, så satt jeg det sammen til et stort.

 

Bildet i sinn helhet kan sees under.

Liten versjon (200kb)

19April_Monday_w26wc-thumbnail.jpg(Klikk for større)

 

Stor Versjon (85mb~)

19April_Monday_w26wc-thumbnail.jpg (Klikk for større)

 

 

Dette er min allerførste test på store megapixel-bilde, så en del "småfeil" er det litt over alt. Men moro er det iallefall :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...