Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ikke gratulert deg under TG selv om jeg satt like ved, så...

 

Gratulerer med 3.plassen!new_woot.gif

 

Morsomt bilde det der! Men hvordan kom du på å gi Pac-Man hatt?

 

Du har ikke tilfeldigvis en større versjon av det bildet? 1680x1050 for eksempel? Det kunne gjort seg som bakgrunnsbilde!

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Etter å ha blitt inspirert av pululf til å prøve ut Cinema 4D, har jeg nå blitt ferdig med mitt første "produkt".

 

Jeg har brukt youtube-tutorials for å lage denne, men ser på det som en enkel måte å lære ting kjapt på...

 

 

Jeg vet at skjermen got kunne vært større, og plasseringen kunne vært bedre, men mentongue.gif

 

post-169569-1271101313,4107_thumb.jpg

 

 

(Det kan hende jeg laster opp en enkel video etter hvert også...)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Kjempebra meh!

Tutorials er den beste måten å lære ting på, jeg gjorde ikke annet enn å følge tutorials da jeg først begynte med 3D.

 

Jeg vil anbefale deg å ikke følge youtubetutorials, men heller lage deg en bruker på www.c4dcafe.com. Det er det største nettsamfunnet for Cinema 4D, og de har en imponerende samling av høykvalitets-tutorials som generelt holder et mye høyere nivå enn de du finner på youtube.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Kjempebra meh!

Tutorials er den beste måten å lære ting på, jeg gjorde ikke annet enn å følge tutorials da jeg først begynte med 3D.

 

Jeg vil anbefale deg å ikke følge youtubetutorials, men heller lage deg en bruker på www.c4dcafe.com. Det er det største nettsamfunnet for Cinema 4D, og de har en imponerende samling av høykvalitets-tutorials som generelt holder et mye høyere nivå enn de du finner på youtube.

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!smile.gif

 

Som nybegynner (holdt på i 2-3 dager) må jeg si det går fort framover i forhold til hva jeg hadde trodd da jeg startet. Det eneste jeg har drevet med 3D før er i SketchUp :p

 

Takk for tipset med www.c4dcafe.com! Er enig i youtubetutorials generelt holder en ganske lav standard, men noen unntak er det jo...

 

er det tutorialet jeg brukte mens jeg lagde den PMP-lignende greie i min forrige post. Det er blant de beste jeg har funnet på youtube til nå...

 

EDIT: Det som er kjedelig med renderedGFX er selve rendeprosessen. Det tar jo evigheter om man har en video i FullHD e.l. ermm.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!smile.gif

 

Som nybegynner (holdt på i 2-3 dager) må jeg si det går fort framover i forhold til hva jeg hadde trodd da jeg startet. Det eneste jeg har drevet med 3D før er i SketchUp :p

 

Takk for tipset med www.c4dcafe.com! Er enig i youtubetutorials generelt holder en ganske lav standard, men noen unntak er det jo...

 

er det tutorialet jeg brukte mens jeg lagde den PMP-lignende greie i min forrige post. Det er blant de beste jeg har funnet på youtube til nå...

 

EDIT: Det som er kjedelig med renderedGFX er selve rendeprosessen. Det tar jo evigheter om man har en video i FullHD e.l. ermm.gif

 

Hehe, ja, rendringen tar sin tid :) Men man må bare begynne å lære seg tips for å holde tiden det tar nede. Dette er hovedtipsene:

 

1. Hold polycounten nede. Hvis du brukr hypernurbs er det vanligvis ikke vits i ha mer enn 2 i "render subdivision".

2. Ikke bruk AA hvis det ikke er nødvendig. Det holder med "geometry" AA hvis du ikke har gjennomsiktige eller reflektive materialer. Gå ikke over 4x4 AA.

3. Bruk kun Area Shadows hvis det er helt nødvendig, soft shadows funker ofte.

4. Ambient Occlusion står som default på 100 prosent. Sett den ned til rundt 70-ish.

 

Håper det vil hjelpe litt på rendertiden :) Husker hvor lang tid rendringene mine tok når jeg først begynte. Laget en gang en robot som brukte 13 timer på å rendre fordi jeg hadde for høye instillinger. Ville tatt maks en halvtime med kunnskapen jeg har nå.

 

pululf, slike sider har jeg lett lenge etter! Takk! :)

 

Btw, så deg på skolen idag :ninja:

 

Går du på skolen min? O_O

Lenke til kommentar

Her er et utsnitt av det jeg arbeider med nå...

post-169569-1271170660,5057_thumb.jpg

 

Ganske enkel sak, men jeg lagde den mest for å repetere et par av ting fra tutorials jeg har sett, og for å få det mer "inn i fingrene" ;)

 

EDIT 1: Første rendering ble litt uskarp ved den høyre delen av bakkanten, men rendering nummer 2 ble jeg ganske fornøyd med :)

 

EDIT 2: Renda likegodt et bilde av volumknappen sett fra siden. Snodig fasong er det på den også :p

post-169569-1271171751,3295_thumb.jpg

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jepp, GUIen til Blender er helt forferdelig i forhold til Cinema 4D. Dessuten er det generelt sett lettere å bruke, og mer intuitivt. Spesielt med tanke på materialer.

 

Meh: Ser bra ut, har du prøvd å sette opp et HDRI? Lag et sky object, og sett på et materiale med et HDR bilde i luminancetabben. Det er en bra måte å få gode refleksjoner på en rask måte. Det ligger noen ferdiglaga HDRI-materialer i contentbrowseren, Window -> content browser -> presets -> cinema 4D -> materials -> HDRI.

 

Natrich: Fredrik II i Fredrikstad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...