pululf Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hehe, det er mer enn hva jeg får til i alle fall, Juliess! Bra jobba Denne laget jeg for Rendered Graphics compoen på the gathering, og kom på 3. plass Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Jeg fikk ikke gratulert deg under TG selv om jeg satt like ved, så... Gratulerer med 3.plassen! Morsomt bilde det der! Men hvordan kom du på å gi Pac-Man hatt? Du har ikke tilfeldigvis en større versjon av det bildet? 1680x1050 for eksempel? Det kunne gjort seg som bakgrunnsbilde! Endret 10. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 pululf, jeg kom meg heller aldri bort til deg Gratulerer! Bilde var awesome! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 haha den var tøff! good job Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Etter å ha blitt inspirert av pululf til å prøve ut Cinema 4D, har jeg nå blitt ferdig med mitt første "produkt". Jeg har brukt youtube-tutorials for å lage denne, men ser på det som en enkel måte å lære ting kjapt på... Jeg vet at skjermen got kunne vært større, og plasseringen kunne vært bedre, men men (Det kan hende jeg laster opp en enkel video etter hvert også...) Endret 12. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Kjempebra meh! Tutorials er den beste måten å lære ting på, jeg gjorde ikke annet enn å følge tutorials da jeg først begynte med 3D. Jeg vil anbefale deg å ikke følge youtubetutorials, men heller lage deg en bruker på www.c4dcafe.com. Det er det største nettsamfunnet for Cinema 4D, og de har en imponerende samling av høykvalitets-tutorials som generelt holder et mye høyere nivå enn de du finner på youtube. Endret 12. april 2010 av pululf Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 pululf, slike sider har jeg lett lenge etter! Takk! Btw, så deg på skolen idag Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Kjempebra meh! Tutorials er den beste måten å lære ting på, jeg gjorde ikke annet enn å følge tutorials da jeg først begynte med 3D. Jeg vil anbefale deg å ikke følge youtubetutorials, men heller lage deg en bruker på www.c4dcafe.com. Det er det største nettsamfunnet for Cinema 4D, og de har en imponerende samling av høykvalitets-tutorials som generelt holder et mye høyere nivå enn de du finner på youtube. Takk for hyggelig tilbakemelding! Som nybegynner (holdt på i 2-3 dager) må jeg si det går fort framover i forhold til hva jeg hadde trodd da jeg startet. Det eneste jeg har drevet med 3D før er i SketchUp Takk for tipset med www.c4dcafe.com! Er enig i youtubetutorials generelt holder en ganske lav standard, men noen unntak er det jo... er det tutorialet jeg brukte mens jeg lagde den PMP-lignende greie i min forrige post. Det er blant de beste jeg har funnet på youtube til nå... EDIT: Det som er kjedelig med renderedGFX er selve rendeprosessen. Det tar jo evigheter om man har en video i FullHD e.l. Endret 12. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Takk for hyggelig tilbakemelding! Som nybegynner (holdt på i 2-3 dager) må jeg si det går fort framover i forhold til hva jeg hadde trodd da jeg startet. Det eneste jeg har drevet med 3D før er i SketchUp Takk for tipset med www.c4dcafe.com! Er enig i youtubetutorials generelt holder en ganske lav standard, men noen unntak er det jo... er det tutorialet jeg brukte mens jeg lagde den PMP-lignende greie i min forrige post. Det er blant de beste jeg har funnet på youtube til nå... EDIT: Det som er kjedelig med renderedGFX er selve rendeprosessen. Det tar jo evigheter om man har en video i FullHD e.l. Hehe, ja, rendringen tar sin tid Men man må bare begynne å lære seg tips for å holde tiden det tar nede. Dette er hovedtipsene: 1. Hold polycounten nede. Hvis du brukr hypernurbs er det vanligvis ikke vits i ha mer enn 2 i "render subdivision". 2. Ikke bruk AA hvis det ikke er nødvendig. Det holder med "geometry" AA hvis du ikke har gjennomsiktige eller reflektive materialer. Gå ikke over 4x4 AA. 3. Bruk kun Area Shadows hvis det er helt nødvendig, soft shadows funker ofte. 4. Ambient Occlusion står som default på 100 prosent. Sett den ned til rundt 70-ish. Håper det vil hjelpe litt på rendertiden Husker hvor lang tid rendringene mine tok når jeg først begynte. Laget en gang en robot som brukte 13 timer på å rendre fordi jeg hadde for høye instillinger. Ville tatt maks en halvtime med kunnskapen jeg har nå. pululf, slike sider har jeg lett lenge etter! Takk! Btw, så deg på skolen idag Går du på skolen min? O_O Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Takk for tipsene! Får håpe neste rendering tar litt kortere tid enn denne! Har du din egen skole? Endret 12. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 pululf, den siden du linket til var herlig, begynte å lære en del allerede og ja, jeg går på skolen din fant jeg ut igår Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Etter dere har lært litt i C4D kan dere også se på tutorials fra andre 3D-program, er ofte de samme uttrykkene som brukes og du kan fint gjøre dem i C4D. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Her er et utsnitt av det jeg arbeider med nå... Ganske enkel sak, men jeg lagde den mest for å repetere et par av ting fra tutorials jeg har sett, og for å få det mer "inn i fingrene" EDIT 1: Første rendering ble litt uskarp ved den høyre delen av bakkanten, men rendering nummer 2 ble jeg ganske fornøyd med EDIT 2: Renda likegodt et bilde av volumknappen sett fra siden. Snodig fasong er det på den også Endret 13. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 hvor lenge har du holdt på "meh."? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Ca 3 dager, men har selvfølgelig ikke holdt på hele tiden de tre dagene Endret 13. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 fett. noen som vet om C4D er lettere en blender? det så mye lettere ut... Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Aldri prøvd blender, men Cinema 4D er veldig lett å bruke syns nå jeg. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jepp, GUIen til Blender er helt forferdelig i forhold til Cinema 4D. Dessuten er det generelt sett lettere å bruke, og mer intuitivt. Spesielt med tanke på materialer. Meh: Ser bra ut, har du prøvd å sette opp et HDRI? Lag et sky object, og sett på et materiale med et HDR bilde i luminancetabben. Det er en bra måte å få gode refleksjoner på en rask måte. Det ligger noen ferdiglaga HDRI-materialer i contentbrowseren, Window -> content browser -> presets -> cinema 4D -> materials -> HDRI. Natrich: Fredrik II i Fredrikstad? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Natrich: Fredrik II i Fredrikstad? Jepp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå