Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på å kjøpe en Wacom Bamboo medium til rundt 1000 kr. Har skikkelig lyst til å begynne å tegne i Photoshop. Mitt første prosjekt blir nok en tegneserie, kalt Maya. :D

 

Jeg har et tegnebrett, kalt Wacom Graphire4. Mitt råd: ØV! Ikke begynn å tegne med en gang, det føles skikkelig uvant med en gang. Det er ikke som å tegne på ark i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe en Wacom Bamboo medium til rundt 1000 kr. Har skikkelig lyst til å begynne å tegne i Photoshop. Mitt første prosjekt blir nok en tegneserie, kalt Maya. :D

 

Jeg har et tegnebrett, kalt Wacom Graphire4. Mitt råd: ØV! Ikke begynn å tegne med en gang, det føles skikkelig uvant med en gang. Det er ikke som å tegne på ark i det hele tatt!

Øve med tegnebrettet eller et ark?

Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe en Wacom Bamboo medium til rundt 1000 kr. Har skikkelig lyst til å begynne å tegne i Photoshop. Mitt første prosjekt blir nok en tegneserie, kalt Maya. :D

 

Jeg har et tegnebrett, kalt Wacom Graphire4. Mitt råd: ØV! Ikke begynn å tegne med en gang, det føles skikkelig uvant med en gang. Det er ikke som å tegne på ark i det hele tatt!

Øve med tegnebrettet eller et ark?

 

Øve med tegnebrettet, få feelingen på hvordan den oppfører seg.

Lenke til kommentar

Noen her som har testet å tegne på en tablet?

 

Hadde egentlig planer om å kjøpe meg et tegnebrett til rundt tusingen, men trenger uansett en ny bærbar, så tenkte at en tablet kanskje kunne være tingen. Hovedgrunnen er at jeg liker å vri rundt på arket når jeg tegner, noe som gjerne fungerer dårlig med tegnebrett... Budsjettet er begrenset, liker ikke HP, men deres maskin er eneste tablet som er i min prisklasse - tx2690 til rundt 6000kr. Er skeptisk til kvaliteten på "tegnebrettet" i skjermen, men finner ingen utsalgssteder jeg kan teste en slik maskin. Håper derfor at noen av dere kanskje har testet det? :)

 

\\ Fullt klar over at dette er litt OT, men sliter med å finne noen som har prøvd å tegne på en tablet, eller har brukt en tablet overhodet...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en wacom fun tablet i en stund nå og det har vært gøy;P

Men etter at jeg skiftet stift på pennen føler jeg den går så langt inn.. Det er ca.3-4mm som stikker ut.. føler det er veldig lite..

 

Noen som har kjennskap til problemet? Har jeg trykket for hardt?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har virkelig lyst til å bli god til å tegne, men tviler på at jeg har det i meg, Tegne egenskapene mine stoppet på mange måter da jeg var 6. altså, liten utvikling i tegneegenskaper, og hver gang jeg prøver å tegne noe, ender jeg opp med noe skikkelig bedritent.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan avansere? her kan dere se noen av mine siste "kreasjoner" ettersom vi kjrte en tegnekonkuranse for å skape litt veggpryd til julen.

 

n643815233_4980324_4619.jpg

 

n643815233_4980153_5871.jpg

 

Mens det jeg virkelig har lyst til er å kunne tegne som dette her:

 

fallout_guy_by_arok318.jpg

 

eller Post_Nuclear_World_by_arok318.jpg

 

eller favoritten min, som tegner i flash og photoshop, adam phillips

 

1998814914_ea40abe7e2.jpg?v=0

 

1624048189_4fa6da551b.jpg?v=0

 

Jeg kan ha utrolig klare bilder av hva jeg vil tegne i hodet, men klarer på ingen måte å få det ned på papiret, ganske frustrerende.

 

Tror kansje hele min høyre hjernehalvdel (kreative) er i dvale til tider, ettersom jeg også har, og alltid har hatt en ganske grusom håndskrift...

 

Noen gode tips til en nybegynner?, lett rundt etter en tråd for det, uten serlig hell.

Endret av Colb
Lenke til kommentar
det de to der har til felles, er at de har øvd, øvd, øvd og øvd.

de har basiskunnskapene og anatomien på plass, og masse kunnskaper og erfaringer.

er bare å stå på og tegne så masse som du bare orker. :) desverre finnes det ingen snarvei.

 

men vil ha snarvei :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...