Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si det er mye kult her inne, og er veldig glad for at jeg fant denne tråden. Bare synd at så mange bilder ikke lenger går an å klikke på og har forsvunnet. Liker å se de i full størrelse. Håper dette kan kicke meg i gang igjen. Sist lørdag begynte jeg å tegne igjen etter sikkert 4 år uten å røre en blyant eller brush for den del. Så har nok blitt ganske rusten. Merker at dette er noe man må holde ved like for at det skal kunne se bra ut.

Selv liker jeg å tegne for hånd med blyant, for så å scanne det og begynne selv tegningen med Wacom-tegnebrett i Photoshop. Har et Graphire4 A5, som har ligget ubrukt i et par år, men det var artig å prøve det til slutt.

Her er bildet jeg holder på med. Har tenkt å farge det etterhvert, og jeg skjønner det er nesten dobbelt arbeid å lage det i svart-hvitt for så å farge det. Men tror det skal være klart for fargelgging og detaljer nå:

Witch.jpg

En heks tenkte jeg... Tenker å bruke mer mørke og brune farger. Litt dystert.

Som sagt rusten og ser meg lett blind på feil i proporsjoner.

Lenke til kommentar
*snip*

Første gode test i photoshop, altså første fargeting.

Ventventventvent...

Så du liker den tegneserien?! Jeg syns at Nilsen og Viktor er det dårligste som har skjedd innenfor norske tegneserier!

EDIT: God tegning da, i det minste.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Her er forresten et av mine gamle bilder. Har valgt å legge det ut i PNG i full størrelse, siden jeg tross alt har giddet å tegne dette ned til hver eneste pixel. Jepp, det tar uker, men jeg hater blurrete pixler ;) Mine absolutt største fobilder er Lazur og Made, og begynte med pixling på 90-tallet med Deluxe Paint på AMIGA. Siden har man fått tilgang til scannere, tegnebrett, 24-bits fargepalett, layers, antialiasing osv. Ting som absolutt gjør livet lettere og man føler at man virkelig tegner for hånd, helt til man begynner med selv detaljene på pixel-nivå.

monster-statue.png

fubar.png

Endret av galvhus
Lenke til kommentar
Wow, jævlig stilig! Du tegner ikke i vektor da?

He he, nei. Det blir helst bare vektorer hvis det er pynt jeg skal lage. Swirls og logoer og slikt. Blir så forbanna når jeg driver med det, fordi jeg synes hakene som man styrer kurvene er for små. At de ikke har gjort disse justerbare, er for meg en gåte. Bommer jeg mer en et par ganger på rad, kjenner jeg blodtrykket øke veldig.

Ellers takk for tilbakemeldingene. Håper å få gjort noe med dama i morgen, men poster neppe noe før den en gang er ferdig.

Her er eksempel på vektorisert krusedull jeg laget for noen år siden, da jeg skulle lage en tattovering for en kamerat. han ville ha "noe norrønt"(??):

tat.jpg

EDIT: Glemte også at jeg laget en tegning for et firma jeg jobbet for i Thailand i år. Der brukte jeg vektorisering, men egentlig ikke allverden slik andre her inne gjør:

smed.jpg

Endret av galvhus
Lenke til kommentar

Er det forresten lov å legge ut 3D-grafikk her?

Her er i alle fall mitt siste bilde som jeg laget for sjefen i firma etter en heftig krangel om lønn :) Eller for egentrening. Vanskelig å finne på noe når man ikke har noe konkret å jobbe opp i mot, og det er vel grunnen til at det blir produsert svært lite, da jeg jobber som stillas-bygger, isolatør og maler på minstelønn. Da jeg var yngre og håpet å kunne leve av å tegne og male, var det ikke maling med jotun-maling på stål-konstruksjoner jeg hadde i tankene...

Dette er laget jeg mens jeg jobbet natt-skift og hadde lite å ta meg til. Brukte Cinema4D som jeg nylig har begynt å lære etter mye hjelp fra min fetter. Ganske simple ting og misunner de som virkelig kan modellere og bruke slike programmer. Problemet er at jeg skal rekke over så mye i stedet for å spesialisere meg på noe.

norisol.jpg

Her er et annet fra jeg også jobbet i Thailand første halvår i år. Bare på gøy egentlig, og målet var å sette inn flest mulig av produktene i et enkelt bilde. Alle objektene og teksturene har jeg laget selv, bare for å ha det avklart. Som dere sikkert skjønner driver de med smijern. Men det er ikke greit å jobbe ulovlig i et land som virkelig praktiserer straff for ulovlig arbeidsinnvandring. Dessuten var det ingen lønn å hente der, men det var nå bare for å prøve ut litt ting og tang.

artsteel.jpg

Endret av galvhus
Lenke til kommentar

Tegnet i Photoshop med mus. Linjene blir ekle og kantete(wtb tegnebrett :( ). Skulle helst ha tegnet den i Illustrator, men har ikke helt dreisen på Pen Tool ennå. Ikke har jeg tålmodighet nok heller.

296884.jpeg

Edit:

Lagde en med Pen Tool i Photoshop sånn kjapt.

296902.jpeg

Endret av Tmrk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...