Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

KUTT

Neida, det temaet er ikke oppbrukt. Jeg lager sånne bilder nå og da. Det eneste jeg reagerte på, var den ekstreme mengden av stjerner i bildet - som om 1,3 milliarder kinesere skulle stilt seg opp på én plass. Jeg ville latt det være enkelte "tomrom" i bildet, som gjør at den som ser på bildet, vil få en større dybdefølelse, at universet er mye større enn det der, om du skjønner? ;)

I tillegg burde du også prøve å få på plass andre elementer, som tåker og galakser. Det krydrer hele bildet, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

shikaru, et tips når du bruker kull på den måten, det er enklere å legge kullet flatt og blokke ut volumet på figuren kjapt. Så kan du heller plukke det vekk med knettgummien om det blir for mye.

for øyeblikket har figuren din en valør over det hele (fargen på papiret.), med isolerte områder av mørke, og det virker litt "harelabb" på en måte. Konsentrer deg mindre om linjer og mer om å blokke ut og beskrive volumet ved hjelp av valører. En konsistent distribusjon av valører vil hjelpe å bygge overbevisende volum.

Lenke til kommentar

ja veit. jeg la egentlig på skyggen etterpå. hadde akt i dag også, så jeg la det flatt og typ blokka det ut som du forklarte det som :p det var ikke det beste fra i går men eneste jeg hadde bilde av som var verdt å legge ut :p

takk for kommentaren og tipset uansett ^^

liten skribling mens jeg så på tv. er helt kake i huet i dag.

elmerfuddandbb.jpg

Lenke til kommentar

Viser fram en liten drodling jeg gjorde for ikke så lenge siden. Bare eksperimenterte litt med diverse metoder, lekte meg litt med tableten. Skulle være med i en tegneseriekonkurranse, men rakk ikke fristen på grunn av mangel på inspirasjon. Det er mulig at denne stripa reflekterer humøret mitt litt mer enn det som er sunt.

post-100650-1203011168_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg mye peiling på tegning osv. Men det hadde jo (kanskje?) vært kult å se et bilde på høyre side av veggen, der en figur stikker ut og maler på et annet bilde på venstre siden av veggen (høyre for hovedmaleriet.)? Var kanskje dårlig forklart, og som sagt har jeg ikke mye erfaring med tegning men det hadde jo kanskje vært kult :)

Lenke til kommentar

Paint er langt i fra lavmål ^^ Ja, det er ikke så veldig bra kvalitet sånn sett over programmet, og det kommer "gratis" med i windows, men det der var jo faktisk ganske imponerende detaljer, om du faktisk har gjort alt for hånd og ikke tatt masse copypaste eller hva du har gjort. Uansett så var det ikke dårlig :)

blei nesten litt surrete av å se på den til venstre over lang tid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...