tOmma- Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 ikke værst!Men den ser litt forstrekt ut, og du har tegna en for mye voldemort med nesa har du noe å gå etter? prøv å tenk deg hvordan formen er, og at det faktisk sitter sammen med det det gjør. og ikke bare kontur linjene. ( sliter med å gjøre det selv ) Hva mente du med det? Og forresten, jeg hadde et knøttlite bilde å gå etter da jeg tegnet hodeskallen, så alle detaljene var ikke så tydelige mens jeg holdt på. Og takk, forresten Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hehe var ikkenoe vondt ment med det. bare at ansiktet ligna litt på voldemort. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) tegna meg selv i gorillaz stil tenkte å bruke som forsiden på portfolioen. Edit: trur jeg må gjøre bakhodet litt "lengre". var litt smalt. Edit: fiksa på bakhodet Endret 30. januar 2008 av Shikaru Lenke til kommentar
OlaHei Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kjøpt meg tablet. 50 min i PS elns :3 Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Haha, den var utrolig kul! Når man tegner med tablet, er det sånn at man tegner på tableten mens det som kommer, kommer på skjermen? I såfall, blir det ikke vanskelig? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg prøvde å lage en rotte, her er resultatene. Høyrelabben ser litt rar ut... Død rotte: Rotte i drømmeland: Haha, den var utrolig kul! Når man tegner med tablet, er det sånn at man tegner på tableten mens det som kommer, kommer på skjermen? I såfall, blir det ikke vanskelig? Ja. Du vender deg til det. Det er veldig uvandt i begynnelsen, men etter værdt blir det mer og mer naturlig. Å bruke mus (til å tegne) blir mer og mer unaturlig... Endret 31. januar 2008 av Ashol Lenke til kommentar
OlaHei Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Haha, den var utrolig kul! Når man tegner med tablet, er det sånn at man tegner på tableten mens det som kommer, kommer på skjermen? I såfall, blir det ikke vanskelig? Det stemmer. Det er litt uvant øye-hånd kordinasjon i starten, men man venner seg fort til det. Jeg hadde ingen problemer med det ihvertfall. Det jeg dog, irriterer meg over; Muligens bare jeg som gjør det kanskje.. Jeg har store problemer å sketche på det, ikke fordi jeg ikke får det til. Hodet mitt er rett og slett tomt med mindre jeg har blankt ark og blyanter/penner foran meg. Vanesak muligens? Dere med lang tablet-erfaring, har dere opplevd det slik? Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Haha, den var utrolig kul! Når man tegner med tablet, er det sånn at man tegner på tableten mens det som kommer, kommer på skjermen? I såfall, blir det ikke vanskelig? Det stemmer. Det er litt uvant øye-hånd kordinasjon i starten, men man venner seg fort til det. Jeg hadde ingen problemer med det ihvertfall. Det jeg dog, irriterer meg over; Muligens bare jeg som gjør det kanskje.. Jeg har store problemer å sketche på det, ikke fordi jeg ikke får det til. Hodet mitt er rett og slett tomt med mindre jeg har blankt ark og blyanter/penner foran meg. Vanesak muligens? Dere med lang tablet-erfaring, har dere opplevd det slik? Jeg hadde i alle fall problemer med det i begynnelsen. Nå går det fint å skissere med tablet, men jeg merker fortsatt at det kan være litt tungvint å få ideene til å ramle ned i hodet mitt - enn hvordan det var å ha et ark og blyanter foran meg. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 litt doodling på en fredagskveld bare Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Stilig, jobb videre med de bildene så kan det bli veldig bra. Team Fortress 2 er artig! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 hehe nah de der får bli som de er. kan hende jeg lager et bilde som er basert på en av skissene men. tok bare en liten pause fra portfolio tegninga Lenke til kommentar
Sobye Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Prøvde meg litt meg tegnebrettet i dag, og revampa en stripe jeg tegnet for lenge, lenge, lenge siden. La til den gamle versjonen for å vise forskjellen. Edit: Den nye vises altså først. Logisk. Endret 2. februar 2008 av Sobye Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Noen linker til tegneserier jeg har kommet over i det siste: M Min favoritt tegneserie nr. 1 Virkelig digger den humoren og tegningene. http://www.start.no/m/?m=20080204 Wyyrd: http://wyyrd.gardhelset.com/ Jorunn Haugse: Aldri hørt om henne før kom over henne helt tilfeldig i et magasin, slo henne opp på nettet og fant ut at hun har laget noen artige greier. http://www.jorunnhaugse.com/ Håper jeg kommer over mer slike artige saker i fremtiden... Jaja det var alt jeg ville si, haha Edit: Har ikke noe nytt bilde å komme med så her en noen gamle: Jeg har en del gamle tegniger liggendes Endret 4. februar 2008 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Noen som har en ide på hvordan jeg kan lage ei futuristisk bilde i photoshop eller ta et bilde av et gjenstand som gir masse bevegelse og fart. Men helst i photoshop. Jeg trenger et motiv.. jeg kan ikke bare tegne masse streker som skal gi utrykk for seg, må være et eller annet. noe jeg ikke kommer på ifarten:( kjennetegn for: futurismen var fart, bevegelse, vold og ny teknologi Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Noen som har en ide på hvordan jeg kan lage ei futuristisk bilde i photoshop eller ta et bilde av et gjenstand som gir masse bevegelse og fart. Men helst i photoshop. Jeg trenger et motiv.. jeg kan ikke bare tegne masse streker som skal gi utrykk for seg, må være et eller annet. noe jeg ikke kommer på ifarten:( kjennetegn for: futurismen var fart, bevegelse, vold og ny teknologi Jeg vil anbefale deg å se filmer som omhandler futurismen, som f.eks. Minority Report, I, Robot, A.I etc. Fellesnevneren for de tre filmene er gedigne fremtidsbygninger, et perfekt veisystem, raske og sexy biler. Det er i alle fall slik jeg forestiller meg at fremtiden kommer til å være. Håper dette hjalp deg. Lenke til kommentar
Sobye Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Denne begynte som en idèsketch til WoW-tegneseriekonkurransen som avsluttes neste uke (yipes!). Vet ikke helt når fyren ble til en night elf, men noe ble rart i prosessen. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Stort bilde (26 MB) Lagde en nokså nøytral stjernehimmel i Photoshop.. Tanken bak bildet var å lage en stjernehimmel som hadde noe spennende over hele bildet, og som var like detaljert om du så var nærme eller langt i fra. Jeg begynte med et layer med add noise og blending på Linear dodge, som jeg dupliserte mange ganger, og endret størrelse, brightness/contrast, Levels og curves for hver gang til jeg fikk et greit resultat per layer. Så la jeg til en layer mask på hver layer med en gråv Render Cloud, som etter å ha blit tweaked litt ga en naturlig avstand mellom stjerneklasene. Så gjentok jeg mask-prosessen, men med en finere Render clouds, slik at stjernehopene ble tynnet ut. Så merget jeg layerene sammen, dupliserte dem tre ganger og brukte guassian blur på hver layer med verdier rundt 20, 8 og 3 for å få lysforurensning rundt stjernene i tillegg til glow. Hver layer brukte jeg også colorize på for å få en blå bakgrunnsfarge. For de lysere områdene brukte jeg store Lens Flares med blending på color Dodge og fill på 95%. Så la jeg på enkelte store stjerne ved å ha noen små Lens flares på Linear dodge. Til sist merget jeg alle layerene og dupliserte den, og la på en Radial Blur, la til en mellomstor lens flare med blending Linear Dodge for supernovaen, og en stor Lens Flare med blending color dodge og fill på omtrent 60, og brukte colorize på den for å gjøre den gul, som igjen lagde den varme fargen som bryter det blå. Legger ved hvordan det var før jeg la på radial blur. Utkast Så, hva synes dere? Er det bra eller er det et oppbrukt tema? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det er nok ganske oppbrukt, ja. Men det betyr ikke at det ikke kan bli bra. Synes resultatet var ganske fint, og hyggelig at du deler fremgangsmåten med oss. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 setter meg litt inn i ze cartoony style. egentlig vanskeligere enn det ser ut til hver side er hver sin dag, så håper det er forbedring nederste is todeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå