Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argh!! Dette er første gangen jeg tegner en katt - hadde jeg visst hvor jævlig det er å sitte og tegne pels hadde jeg latt være!

Kunne du posta hva du har så langt?

sliter med å male pels på en hund faktisk :p

kanskje noen kunne hjulpet deg om du posta det du hadde. ikke at jeg har så peiling på å tegne/male pels men.

Lenke til kommentar
Argh!! Dette er første gangen jeg tegner en katt - hadde jeg visst hvor jævlig det er å sitte og tegne pels hadde jeg latt være!

Kunne du posta hva du har så langt?

sliter med å male pels på en hund faktisk :p

kanskje noen kunne hjulpet deg om du posta det du hadde. ikke at jeg har så peiling på å tegne/male pels men.

Akkurat nå har jeg minst 1000 enkeltstreker rundt omkring på kattekroppen, langs kroppen etc :p Tror jeg skal ta for meg ansiktet først, da det er der de minste hårene er - og de er gjerne vanskeligst å få til.

post-64175-1201381778_thumb.jpg

Takk, men den katta har ikke sånn pels :p

OPPDATERING:

Jeg tror at jeg kan ha funnet en ganske god måte å male pels på. Kommer med oppdateringer.

Oppdatering 2:

Jada, den nye metoden funker! Legger ut bilder i en annen post senere.

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

det letteste (syns jeg) er å ta det med en stor brush først. så går man på detaljer etterpå.

samma gjør jeg når jeg skal definere hvor lyset kommer fra og sånt.

røfft først, så detaljert. da slipper jeg å jobbe på et sted hele tida som det oftes føles som :p

Lenke til kommentar
Det ble flott, tOmma! :D

Jeg har nettop funnet masse bilder pappa tok i Danmark. Masse landskap og sånn. Gleder meg til jeg skjønner hvordan jeg skal behandle dem. :p

Takker :D

Du bruker PS, ikkesant? Da vil jeg anbefale at du lærer deg å bruke de fleste innstillingene som du finner under "Image--->Adjustments"-fanen i programmet. For å nevne noen: levels, exposure, curves m.m. ;) Litt fikling med innstillingene der er ofte nok til å gi et bilde den ekstra "piffen" det trenger :)

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

joda pelsen ser bra ut den, bortsett fra at den er for utydelig i forhold til det som ikke er av pels.

blir litt stor kontrast sånn sett syns nå jeg da.

brukt smudge tool?

jeg ville prøvd å bruke en brush med lav opacity og flow på

og bytta på litt ettersom det som funker best for deg da.

men pelsen i seg selv syns jeg var bra :wee:

fin katt også.

skal du ha en bakgrunn også eller bare ha den sånn?

Lenke til kommentar

Veldig bra Shikaru. Likte veggen, og resten av omgivelsene veldig godt. Dama i speilet ble veldig bra, og speilet i seg selv er helt genialt. Dama som snur seg bak, er ikke like perfekt. Lårene ser litt flate ut og ansiktet hennes kunne vært forbedret. Genser området og den armen som hun holder tannbørsten i er ganske bra da. Ville fikset på ansiktet og underlivet hennes om jeg var deg.

Har forresten sett en del lignende bilder. Er det disse du er inspirert av?

Legger ut min første penn tegning og tegneserie stripe :)

post-66342-1201455996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Veldig bra Shikaru. Likte veggen, og resten av omgivelsene veldig godt. Dama i speilet ble veldig bra, og speilet i seg selv er helt genialt. Dama som snur seg bak, er ikke like perfekt. Lårene ser litt flate ut og ansiktet hennes kunne vært forbedret. Genser området og den armen som hun holder tannbørsten i er ganske bra da. Ville fikset på ansiktet og underlivet hennes om jeg var deg.

Har forresten sett en del lignende bilder. Er det disse du er inspirert av?

takk ^^

og ja jeg tenkte på det låret etter jeg posta det. t's flat as paper.

ansiktet veit jeg ikke om jeg gidder å gjøre så veldig mye med :p får se litt på det.

og hadde referansebilde til begge. det i speilet brukte jeg ikke så mye. så på det et par ganger og tegna.

jeg er ikke så flink til å tegne jenter at jeg kan ta det rett fra hodet ennå ( hey, man kan jo håpe :p )

og jeg lo litt av tegneserie stripa di :p

Edit: ja også tegna jeg denna i stad. må fikse på den nuh ser jeg.

lousyiceskating.jpg

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar

Minner veldig om to tegneserier, "over the hedge" men spesielt en jeg ikke husker navnet på. Handler om en liten hund og en katt og deres hverdagsliv. Både streken og humoren er veldig lik :)

Prøv å skriv teksten for hånd det ser finere ut, passer bedre sammen med tegningene :)

Veldig søt ja :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...