Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å se på filmer, og lagre enkelte scener i hodet. Deretter tegner jeg dem, slik jeg husker dem. Et eksempel på dette:

post-64175-1201215866_thumb.jpg

Akkurat her er jeg ikke helt ferdig, da omgivelsene etc. mangler.

Edit: Det samme bildet ligger i "Gjett filmen-tegnet"-tråden, men da var den på et tidlig stadie:)

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar
Tegnebrett koster da ikke allverdens:) Jeg gav vel i underkant av en tusenlapp for mitt Wacom-brett, og er kjempefornøyd med det!

Det kan forresten være nyttig å mikse "ingrediensene" med litt kjærlighet, kaffe og godt humør ;)

Bytter ut kaffen med te. Da blir det te(kjærlighet går for det samme) og hvis det er sollys ute så blir det godt humer. :wee:

Veit noen hvordan jeg kan få foreldra mine til å tro at jeg har feber?

Lenke til kommentar

Jeg har jo den lille svarteboka mi og et par gode blyanter tilgjengelig. Der pleier jeg å skissere ideer, figurer og ting jeg ser. Når jeg så kommer hjem/setter meg foran PCen med tegnebrettet, fortsetter jeg på en måte der. Jeg begynner på nytt, da jeg ikke har skanner :p Atm jobber jeg med Voldemort, og omgivelsene er litt av en stor jobb.

Og jeg forstår ikke hvordan du greier å tegne med musa i PS - for det er det jævligste jeg vet :no: Prøver jeg meg på det, blir det bare rot.

Lenke til kommentar

Jeg hakke noe annet fornuftig å bruke penga mine på så. Pluss at jeg får kanskje ny PC til konfirmasjonen. Men untill then må jeg tegne med musa.

EDIT: Nå gir jeg opp snart! Har så mange ideer, men med en gang jeg skal tegne det ned så blir det enten ikke slik det skal i det hele tatt, eller så står jeg plutselig fast fordi jeg ikke veit hvordan jeg skal gjøre det. :wallbash:

Er det noen guider eller toutorials eller noe til hvordan man kan tegne?

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

roma blei ikke bygd på en dag vøtt :p

det er mye arbeid man legger i det å tegne, og frustrasjonen tar over aaaaalt for mange ganger i mine tilfeller ihvertfall xD

noen tegninger til portfolioen. dvs ikke helt ferdig med verken eller, men.

på den øverste er det bare bevegelsen jeg tok ned før jeg tegna det. henda er ikke så nais, men det er latskap og at jeg ikke er sånn kjempegod til å tegne hender :p

så har vi bruce lee style og en random kar med en røyk.

er scanna på lav kvalitet, så strekene ser ikke så pene ut at det gjør noe :p

gesturedrawing.jpg

marialartstyle-motiondrawin.jpg

portrait_of_man_and_sigaret.jpg

Lenke til kommentar

Shikaru: du er ganske flink, blir nesten litt inspirert til å gjøre noe nå men har ikke tid i kveld.

Selv drevet med tegning av menneskekroppen (kroki?) på skola i det siste, vanskelig synes jeg. Mer øving så går det nok bra.

For øyeblikket har jeg fått en oppgave der jeg skal desinge en stol. Tenker jeg lager arbeidstegningene til den i sketch-up. Kan legge det ut sån etter hvert som jeg kommer bra i gang.. Må skaffe en billig scanner, problemet er at jeg er så godt som blakk frem til sommerferien :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...