Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kom over mitt første maleri. Det er fra 9. eller 10., og på tross av hva det ser ut som, så brukte jeg faktisk mye tid på det bildet. Oppgaven min var å male uten å bruke sort eller hvitt, noe jeg absolutt ikke mestret så veldig bra. Flaut å se på, men morsomt å se hvordan jeg har utviklet meg. Bilde nr. 2 er det andre jeg malte, ett og et halvt år senere. Hva som skjedde i mellomtiden er jeg ikke helt sikker på, i den perioden tegnet jeg svært lite. Det kan muligens ha noe med å gjøre at den nye læreren min var veldig flink å instruere. Sist er et jeg malte for ett år siden, jeg har postet det her før.

Hadde vært morsomt og inspirerende å se andres utvikling :)

Bildet av det lille huset i skogkanten var veldig pent.

Likte ikke helt overgangen mellom graset og trærne i bakgrunnen. Vannet var heller ikke perfekt. Men alt annet likte jeg svært godt, veldig bra stemning! :)

Lenke til kommentar

Tydlig at du ikke har hatt allverdens tid Shikaru, detaljegraden var jo ikke så altfor stor, hehe. Men alikavel svært imponerendes om dette er gjort på et par skoletimer. :thumbup:

Det hadde vært gøy å sett en tegnerseie fra deg du har brukt mer tid på.

Ny og forbedret Stormtrooper! ;)

post-56355-1196719559_thumb.jpg

Edit:

Hvorfor kan jeg ikke trykke på det forminskede bildet for å se det i ordinær størrelse? Kan noen andre gjøre det? eller er det bare meg?

Fikset!! Bildet var lagret i CMYK og ikke RGB :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

jeg kan trykke på bildet, og se det originale :dontgetit:

Takk for kommentaren btw ^^

Var jo egentlig meninga at vi bare skulle lage en liten stripe på noen ruter, og ikke 7 sider :p

Men jeg har tenkt til å lage en litt mer gjennomtenkt tegneserie ja.

as for yo stormtropah copah!

Liker hjelmen, men selve karn var litt for rett fram kropp. En stormtrooper er antakeligvis i ganske god form sånn ca.

Trenger ikke se ut som arnold swartzenegger ( ja ikke skyt meg fordi jeg ikke kan stave navnet hans :p ) da men xD

Men liker hvor du går med den ^^ selv om han kanskje ikke passer til å peke rett fram. kanskje ha en litt mer skyteklar holdning, eller hvileposisjon. Bare forslag offcourse ^^

Lenke til kommentar

post-30672-1194524117_thumb.png

Kjøpte meg en SpaceNavigator fra 3dconnexion her om dagen, så jeg lastet ned 3dsMax 2008 (trial) for å teste den ut...

Her er hva jeg fikk ut av et par timer med fikling :)

Begynte med en kloss og bygde ut, Alt er gjort på frihånd, derav den totale mangel på korrekt anatomi...

Lenke til kommentar
jeg kan trykke på bildet, og se det originale :dontgetit:

Takk for kommentaren btw ^^

Var jo egentlig meninga at vi bare skulle lage en liten stripe på noen ruter, og ikke 7 sider :p

Men jeg har tenkt til å lage en litt mer gjennomtenkt tegneserie ja.

as for yo stormtropah copah!

Liker hjelmen, men selve karn var litt for rett fram kropp. En stormtrooper er antakeligvis i ganske god form sånn ca.

Trenger ikke se ut som arnold swartzenegger ( ja ikke skyt meg fordi jeg ikke kan stave navnet hans :p ) da men xD

Men liker hvor du går med den ^^ selv om han kanskje ikke passer til å peke rett fram. kanskje ha en litt mer skyteklar holdning, eller hvileposisjon. Bare forslag offcourse ^^

Bildet er tenkt å være fra etter en kamp med en Jedi hvor Jedien tilslutt blir overmannet av stormtroopers. Trooperen min peker da mot Jedien og sier; "Seize him!" når jedien ligger nede for telling. De andre trooperne tittier nervøst frem eller noe.

Takk for forslagene, skal ta de i nærmere øyensyn :thumbup: Men jeg tenker jeg fortsetter på bildet og legger til nye detaljer (som landskap, jedi og flere troopers) før jeg gjør noe drastisk med karen min. Litt lettere å få et inntrykk av situasjonen og hvordan hver enkelt skal reagerer når jeg har en mer komplett skisse over scenen.

Så får vi se hvor langt jeg kommer før en ny impuls kommer over meg og jeg hopper over på et annet prosjekt.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Den var fin, er det din første modell er jeg imponert !

Ingen grunn til å være imponert, jeg har væt borti 3ds max før ;)

Men det var interessant å bruke en 3d-mus til å navigere med, og alt er laget i "perspektiv-kameraet" her.

Mye finpussing som gjenstår, men jeg liker stilen på dyret, så kanskje det er noe å bygge videre på :)

Lenke til kommentar

Melfacion, jeg likte figuren på hunden, den var litt artig i seg selv. Skal bli kjekt å se det ferdige resulatet om du tar deg tid til det.

Jeg har også tegnet litt selv, den ble dårlig som vanlig men jeg lærte veldi mye om hvor viktige de forskjellige styrkene på blyantene er.

http://goksoyr.deviantart.com/art/Davy-Jones-69393478

Jeg sitter på en slik satelitt linje og den har veeeeldi dårlig opplastingshastighet, hadde sikkert brukt to timer derfor bare linker jeg.

Konstruktiv kritikk blir satt stor pris på. (Btw så var referansebildet mindre en 400pixels wide og 200pixels high)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...