Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, "Munken" er ingen munk, men en Masai. Dog en munk var ingen dum idè, kanskje jeg burde male det neste gang..?

Jeg maler bare med olje. Prøvde å male med akryl her en dag, fordi jeg var tom for hvit olje, og det ble helt fælt. Akryl er en helt annen teknikk som jeg tydligvis ikke har lært meg. Det tørker alt for fort for min smak, jeg liker å jobbe med fargene, og er veldig opptatt av fin flyt mellom skygger og kontraster. Det synes jeg er klin umulig med akryl. Dessuten får en penere farger i olje.

En av grunnene til at jeg gav opp løven var fordi jeg ville det orange skulle skinne gjennom, men om jeg jobber mer med den, så vil det forsvinne. Dessuten ble han alt for lys, og bakgrunnen var håpløs.

Lenke til kommentar
Rått SM Bilde Shikaru :)

ke? :dontgetit:

og takk :wee:

@Skilpadde: Ja det tørker veldig fort i forhold til olje, men om man jobber veldig fort, så kan man jobbe mens det ennå ikke er tørt ( haha er jævli stressende :p ) Kan også kjøpe sånn greie så det tørker seinere. Jeg har det et sted, men aldri testa det ut :p

Nærmeste jeg kommer å ha prøvd olje er et program som heter ArtRage2. Funker helt likt i prinsippet ihvertfall.

Må få prøvd det i RL også en gang tenker jeg.

Og en god ting med akryl er at det er så enkelt å male over noe om det er feil :p

Lenke til kommentar
Kan du fortelle litt om kordan du gjorde dette? Trenger ikke være så alt for detaljert beskrivelse.

Brusher mye (både splatter brushes, star brushes og egne), skifter farger. Legget til blur hvor det passer. Skifter mye på curves, kontraster, levels osv. For å få en bygning til å "gå i oppløsning", bruker du mapping layers (?). Se på andre verk på deviant art for å få en pekepinn og inspirasjon.

Endret av gåte
Lenke til kommentar

"Deja Vu"

Deja_Vu_by_EuchridEucrow.jpg

Trenger noen tips til hvordan jeg kan fargelegge den noe bedre. >Hvordan bruke fargene til å gi tekstur til tegningen.

Hvis det finnes en måte (i photoshop) å få fargene til å se ut som akvarellfarger, så er jeg veldig interessert i det.

All hjelp vil bli satt pris på.

På forhåndstakk

Churchill :)

Lenke til kommentar

Ser at du inker en del av det, og da tenker jeg automatisk på at det hadde passa med sånn marvel comic etc fargemåte som de ofte bruker. Kan ikke hjelpe deg så mye mer på den, sorry. Kanskje roe ned litt på blekket noen steder.

Også kan jeg legge ut noe jeg har styrt litt med i dag. ikke ferdig med linjene btw.

wipcgs.jpg

Lenke til kommentar

Tenkte på det, så jeg skjekka ut en tutorial på slik farging.

Roe ned på blekket?! NEVAH! :p Skjønner hva du mener. Har strammet meg selv mer inn på dette (håper jeg). Er fan av Frank Miller og han er jo ganske raus med blekket i sine tegninger. Blir litt monkey see, monkey do.

Her er uansett utfallet av mitt fargeeksperiment.

"Unexpected Visitors"

Unexpected_Visitors_by_EuchridEucrow.jpg

Ble ganske fornøyd med den, faktisk. Eneste jeg ikke er så grisefornøyd med, er fjeset. Ansikter er ikke min sterke side har jeg funnet ut. Men det skal vi nok endre på! ;)

By the way; den skissen din Shikaru er heftig! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

EDIT: Her er en til.

"Ready To Fight"

Ready_To_Fight_by_EuchridEucrow.jpg

Endret av Churchill
Lenke til kommentar

Ikke værst.

Du kommer deg kjapt med fargene ja.

veit at det skal være damer med muskler, men syns du tar i litt mye der xD

Bah måtte gjøre noe annet enn den forrige jeg la ut her.

Håper jeg blir ferdig med den i tide :p

Denna er et mulig konsept til en tegneserieoppgave vi har på skolen.

'munken' til venstre er en som tenker mye.

han forran er helt støtt dum i huet, så jeg ga ham ingen pupiller :p

kattegreia på skuldern er et plagsomt dyr som virvler rundt om kring og irriterer.

dama bak er lat og gjesper mye.

Historie har jeg ikke kommi på ennå :p

comic-skolearbeid.jpg

Lenke til kommentar

Nice! Thom! ^^

Vann er noe jeg syns er imenneskelig vanskelig å få til :p Kunne kanskje prøvd å lagd noen litt store bølger iogmed at det ser ut som det er ute havet, og de dyra der er nok ikke helt stille i vannet xD

og uttrykket og munnen til dragetingen kunne du kanskje gjort noe mere med. ( om du skal fortsette mer på den da ) vri skikkelig på uttrykket liksom.

Lenke til kommentar

Jeg kom over mitt første maleri. Det er fra 9. eller 10., og på tross av hva det ser ut som, så brukte jeg faktisk mye tid på det bildet. Oppgaven min var å male uten å bruke sort eller hvitt, noe jeg absolutt ikke mestret så veldig bra. Flaut å se på, men morsomt å se hvordan jeg har utviklet meg. Bilde nr. 2 er det andre jeg malte, ett og et halvt år senere. Hva som skjedde i mellomtiden er jeg ikke helt sikker på, i den perioden tegnet jeg svært lite. Det kan muligens ha noe med å gjøre at den nye læreren min var veldig flink å instruere. Sist er et jeg malte for ett år siden, jeg har postet det her før.

Hadde vært morsomt og inspirerende å se andres utvikling :)

post-95833-1193609158_thumb.jpg

post-95833-1193609174_thumb.jpg

post-95833-1193609379_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tusen takk :)

Denne sitter jeg og pusler med nå, jeg har troen på dette bildet. Hadde vært fint om noen kunne sett på proposjonene hans og slikt med veldig kritiske øyne, for det er nå jeg kan forandre ting. Bildet er veldig dårlig, jeg må skaffe meg et fotoapparat eller bedre webcam :p

post-95833-1193615103_thumb.jpg

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Arsenal: Var kul den. Den er tegna etter noe i serien ikkesant? har sett serien et par ganger :p

Skilpadde: Av en eller annen grunn digger jeg det treet til venstre i det andre bildet du la ut :p

Og trur det nyeste kommer til å bli jævli nais. er jo nais nå også, men webcam kvalitet bilder er jeg ikke så fan av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...