Thom Merlin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 ahh, er stor fan av WoT da Har ikke lest de siste bøkene enda, men har hørt dem er litt langstrekeligste laget :/ Har faktisk tenkt på å lage noe fanart fra bokserien men har ikke blitt noe av det enda. I de norske bøkene tror jeg ikke han heter Thom Merrilin. Heter noe med Thom, men husker ikke hva. Har du holdt på lenge, hatt noke form for undervisning, eller berre hobby-basis? Holdt på i 1 år nå, på hobby-basis Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 riktig så fint, men den ene armen så en smule tvilsom ut.. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 aye that be true [/pirate] fix later. now food [/tarzan] Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Kjedet meg, så begynte på en tegning i natt. Har sittet med den i hele natt. Hva tror dere? Edit: Kan legge til at dette er mitt første forsøk på skyggelegging. Endret 22. juni 2007 av BrageC Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ikke så ille, men proposjonene i ansiktet er feil. Øya skal være ca i midten av hodet, og nesa skal halveres så den er i midten fra haka og opp til nesetippen. munnen er da halvparten av lengden fra nesetippen til haka, eller 2/3 oppover. Og munnen er på en måte hekta til haka. øra er fra toppen av øra/ øyebryna til nederst på nesa i lengde også. Bare noen regler som er greit å følge. Skyggelegginga de er ikke dårlig til å være den første, men ser litt ut som om du har brukt svart i det, og det er et stort nei nei Fortsett å tegn Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Takk for kritikk Har ikke tegner på over et år nå, så proposjoner osv er helt glemt, haha. Svart i skyggelegginga? Aldri Noen tips til skyggelegging forresten? Det med feil proposjoner, ser det (i dette tilfellet) dumt ut? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det ser litt dumt ut, iogmed at de er litt overalt noen plasser Først trur jeg du må få litt mer rød i fargen før skyggelegginga. Eller i dette tilfelle litt mer grønt/blått iogmed at han ser en smule zombie ut. Blå er det vanlige på skygger, men jeg foretrekker å putte litt rødt så det blir et snev av lilla i skyggen. Syns helblå blir litt for dødt og kjedelig til tider. Selv så pleier jeg ikke å ha paletter. Bare blander etter behov mens jeg holder på. Det er ikke så lett, men om du putter inn flere farger du kanskje ikke ville tenkt at var der, og får en god flyt i forskjellig fargebruk sånn sett, så vil det antakeligvis se bedre ut, enn bare 2 farger i forskjellig skala. og btw feil proposjoner ser som regel alltid litt "teit" ut Håper ikke jeg er for rett fram. Hender jeg sier ting som man kan bli irritert over. Bare aldri ta noe jeg sier personlig på tegning, så skulle det vel gå greit Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Til BrageC og Shikaru: Altså man fargelegger skyggen etter omgivelsene(lyset og eventuelle refleksjoner). Du kan jo se på andre malerier og bilder hvordan farge tonene er. Ser at du er flink til å tegne, men du er litt lat på research. Og dette var vel bare et raskt første forsøk. Men nestegang kan du jo prøve med referanse bilder og hjelpestreker når du konstruerer Legger med et eksempel som ikke er laget av meg selv. Har dessverre ingen tutorials for bare ansikt, men det er jo millioner av dem på nette. (Ikke det at jeg er noe god på anatomi selv...) Endret 22. juni 2007 av Thom Merlin Lenke til kommentar
Alfabetsuppe Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 http://www.deviantart.com/deviation/58181082/ http://www.deviantart.com/deviation/58181371/ Noe jeg har holdt på med i de siste timene. Ikke nødvendig med kritikk på disse, men jeg elsker kommentarer! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvorfor ikke kritikk? Det kan jo hjelpe deg med å bli flinkere. Lenke til kommentar
Alfabetsuppe Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Vel, fordi jeg vet sånn omtrent hva som er feil på bildene x3 Men kritiser hvis du vil Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 mulig a fa high res av through the rain? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Til Shik og Thom: Var egentlig bare noe jeg begynte på da jeg kjedet meg Tar alt som kritikk fra noen som kan bedre enn meg Skal prøve meg på ei ny tegning som jeg skal jobbe litt mer/bedre med. Takk for svar Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Til BrageC og Shikaru:Altså man fargelegger skyggen etter omgivelsene(lyset og eventuelle refleksjoner). Du kan jo se på andre malerier og bilder hvordan farge tonene er. Det er forskjell på "skygge etter omgivelser" og dårlig fargevalg Ja, jeg har sett på mange malerier, og veit om de forskjellige fargene her og der. Har jo hatt om fargelære på skolen, så jeg er ikke helt inkompetent. xD ( nesten ihvertfall ) En ting ene læreren min sa var at vi ikke skulle bruke svart. Ikke før man hadde blitt god med resten av fargene. Blir jo litt annerledes med photoshop/painter og maling sånn sett, men jeg trur ikke det er så dumt et tips. Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) http://www.deviantart.com/deviation/58181082/http://www.deviantart.com/deviation/58181371/ Noe jeg har holdt på med i de siste timene. Ikke nødvendig med kritikk på disse, men jeg elsker kommentarer! 8924172[/snapback] Ikke værst, likte gaupa. Brukte du referance bilder? Endret 26. juni 2007 av Thom Merlin Lenke til kommentar
Alfabetsuppe Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 På gaupa ja :3 takk ^^ xaoc: sorry, det på dA er det største jeg har. Siden den startet som noe useriøst jeg bare drodla frem x3 ----- http://www.deviantart.com/deviation/58485011/ Whee, ble nettopp ferdig med denne. Jeg liker den : D Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Veldig bra. Ikke helt min stil men vet det er mange på DA som liker det slik Men skjønner ikke hvorfor det øvre partiet av himmelen skal være like lys som det oransje. Det midtre partiet er mørkere enn både det blåe og oransje, skal det være slik?. Synes heller ikke det lilla fjellet var noe særlig. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Så spellemann' til Shikaru, morsom tegning. Ser for meg at det hadde blitt über om en av dere lagde en sørstatsmann som satt med en banjo og et vilt blikk. (Ja, jeg har banjo og er banjofrelst) - Bare tips om dere skulle finne på å kjede dere i ferien. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jeg satt en stund i Photoshop og fiklet med brushes da jeg fant ut at jeg kunne lage stjerner ved å endre sizejitter, scatter, count og spacing. Resultatet ble en fin monoton stjernehimmel, noe lik den du kan se på et helt mørkt sted på jorda. Så jeg la på noen lens-flares, en cloud background + et lite lag med uttynnet noice og: Resultat Ser det bra ut? Eller er jeg helt på vilspor her? Fluesopp edit: legger med et annet bilde jeg også har fiklet med. Vet ikke helt hva det forestiller, men jeg synes den ser stilig ut. Bare clouds og zoom radial blur for så en twirl. Vortex Endret 27. juni 2007 av Fluesoppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå