Gå til innhold

nytt skjermkort, hvilket?

Anbefalte innlegg

hei! :D

skal kjøpe nytt skjermkort, og for og være ærlig, så kan jeg ingen ting om skjermkort.

derfor håpte jeg at dere kunne hjelpe meg. :D

Driver med en del spilling, LAN o.s.v.

Hardware:

HK: msi k8n neo2

CPU: AMD 3200+

RAM: geil 4x 512 400hz (2048)

PSU: bzerk 500w

HDD: Western Digital 160GB

Nåverende skjermkort: sapphire radeon 9600 pro 128

hvilket skjermkort bør jeg ha? ikke for mye, har ikke evig med penger..

Takker på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demo bety at kortene er enten demo brukt, levert på angrefrist eller en ertatningsvare fra leverandør. Så lenge det står vanlig garanti, har du ikke noe å bekymre deg for.

Kjøpte selv

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088&cks=SPK

Fikk åpnet alle pipelines:), og klokket litt så scorer jeg jeg 10585 på 3d03.

Det er vel ikke så langt unna 6800 Ultra kortet:)

971 kr betalte jeg for det. Absolutt et godt kjøp.

Merk: ikke alle disse kortene får man åpnet pipelines på, var nok ganske heldig med det jeg fikk. Fleste får vel atrifacts når de har åpnet alle.

Endret av jollybee
Lenke til kommentar

Merk: ikke alle disse kortene får man åpnet pipelines på, var nok ganske heldig med det jeg fikk. Fleste får vel atrifacts når de har åpnet alle.

pipe lines? hva er det? volt klokking erlelr noe sånt?

Lenke til kommentar

Historien med Geforce LE kortet er at kortet orginalt laget som et Ultra kort. Men p.g.a produksjonsfeil, ble noen pipeline ( kanaler som GPU bruker for å frakte informasjon, enkelt sagt) stengt. Deretter ble kortet solgt billigere.

Man kan ved å softmodde kortet(altså via programvare) åpne disse stengte kanalene. Men som sagt vil mange av disse kortene innholde feil på de stengte, og da vil ikke kortet fungere som det skal, ved åpning av disse.

Ultra kort har 16 pipelines, LE kortet har 16, men 8 av dem er stengt, du vil mest sannsynlig kunne åpne hverfall 2 pipelines under problemer.

evnt kan du google pipelines, så får du sikkert en bedre forklaring.

:dribble:

Se http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202504 for antall pipelines på de forskjellige kortene til ati og nvidia

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

når jeg nå skulle til og bestille Gainward GeForce 6800 GT 256MB GS

var det ikke flere demo varer igjenn.. problematisk? ja, for jeg som en fattig 15 åring har ikke råd til og betale dette kortet hvis det ikke er demo vare.. så om dere kunne finne et nytt til 1000 2500 kr, så hadde det vært fint :D

gjør ikke noe om det er demo vare, men holder meg unna ati..

Lenke til kommentar

Dere kan ikke anbefale han et 6800 Ultra, nesten ikke et 6800 GT en gang. Om han kjøper AGP High end på en sånn PC så får han ikke utnyttet kortet fullt ut og gjør et litt dårlig kjøp med tanke på at resten av PC-en er litt utdatert med tanke på socket A og bare AGP-slot?

Jeg vet ikke helt, men husk alltid at resten av PC-en burde stå litt i stil med skjermkortet.

Lenke til kommentar
Dere kan ikke anbefale han et 6800 Ultra, nesten ikke et 6800 GT en gang. Om han kjøper AGP High end på en sånn PC så får han ikke utnyttet kortet fullt ut og gjør et litt dårlig kjøp med tanke på at resten av PC-en er litt utdatert med tanke på socket A og bare AGP-slot?

Jeg vet ikke helt, men husk alltid at resten av PC-en burde stå litt i stil med skjermkortet.

når ble msi neo2 k8n Socket A hk?

anyways, 6800serien holder lenge, spesielt GT/Ultra kortene

Har selv 6800LE med 12pipelines åpne, og 350/850 klokk, stabilt (Gainward).

dette funker fint, og jeg kan kjøre alle spill på høyeste grafikk uten særlig hakking

Lenke til kommentar

mitt system da, er det ok nok for det kortet HER (som headcleaver linket til)

ASUS P4C800-DELUXE HK

P4 2.8 GHz "prescott"

2048 PC3200

PSU: ett eller annet 360W (asus eller noe tror jeg, kanskje chieftec..)

+ 2 S-ATA disker...

er det nok strøm?

har et GeForce4 TI4600 128mb nå, vil jeg få en heftig boost?

dette kortet er ViVo kort, kan jeg gjøre noe spesielt med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...