PetePistola Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Hjelp, hadde fest i går og noen sølte en hel pils over tastaturet. tenkte selvfølgelig ikke på det i går, men nå funker det ikke helt som det skal. er det noe jeg kan gjøre bortsett fra å kjøpe nytt? Endret 19. mai 2005 av DaDon Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Demonter det, skyll det grundig i lunkent vann, og la det tørke _godt_ Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Skyll det i badekaret om du har et tilgjengelig. ikke farlig med vann så lenge du lalr det tørke godt. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) bare demontere det og legge hele driten i badekaret/vasken (fullt med vann) i noen minutter før du tar det opp igjen og lar det tørke GODT også etter et lar du det tørke litt til så du er sikker Endret 8. mai 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) 1. Vask tastaturet med såpe. 2. Skyll tastaturet rent for såpe(les RENT) 3. plugg i og prøv det. Hvis dette ikke virker, anbefaler jeg dette: 3b. Skyll det med noen brannfarlig. 4. Forsiktig (les forsiktig) tenn på tastaturet mens du planlegger ditt neste tastatur. Edit: da jeg sølte et halvliter-glass på broderns tastatur, la jeg det på peisen en dag, og neste dag funket det fint. Endret 8. mai 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hvis dette ikke virker, anbefaler jeg dette:3b. Skyll det med noen brannfarlig. 4. Forsiktig (les forsiktig) tenn på tastaturet mens du planlegger ditt neste tastatur. HAHA :!: :!: Nice1 Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 hehehe! Men sikkert ikke så gøy.. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Slik søling av god drikke er det verste jeg har hørt! Finn og straff denne "noen" umiddelbart !!! Lenke til kommentar
PetePistola Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Slik søling av god drikke er det verste jeg har hørt!Finn og straff denne "noen" umiddelbart !!! Skulle likt og visst hvem de var ja.. Men, for prøve å skylle og se hva som skjer! Lenke til kommentar
jfrode Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 sikkert bare å bestille nytt... dersom det er grupper med taster som har slutta å virke så er sikkert eit par av printbanene inne i tastaturet brent av.. og dei er eit helvete å fikse. har du sjukt flaks og dei ikkje er brent av, men bare kortslutta (uten at der går stor nok strøm til at eit eller anna brenne opp) så er det fleire lag med "folie" som ligge opp på kvarandre. For å få tørka opp væske mellom dei folielaga så må en nesten demontere tastaturet og ta fra kvarandre folien, eller vente til jul... Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Må bare følge med de over her. I mange tastatur er det to plastplater som ligger inntill hverandre med noen kretser på , i mange tilfeller må du vaske mellom disse for å få det til å funke igjen. Alkohol er ikke bra for tastatur, det meste annet går bra, men en liten dråpe alkohol så er det ut på skeiva Et lite hint til neste fest: ha et gammalt jallatastatur på pc'n din, som det ikke gjør noe at blir ødelagt, og gjem det andre godt bort Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Uff... var det mye øl som ble ødlagt?? Du kunne vel få litt opp i glasset igjen?? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Uff... var det mye øl som ble ødlagt?? Du kunne vel få litt opp i glasset igjen?? hehe jaja smaker sikkert deilig.... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Der ser du, alko fører bare til problemer... Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 surbz00r tok desverre ordet fra min hånd... jeg ville byttet tastatur, så har du spart deg for unødvendig tidsfordriv bare for å bli skuffet om det fortsatt ikke fungerer... som adam smith sa, time is money! Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 sjansene for at det vil fungere normalt over tid igjen er nesten lik null.. så slenger jeg meg på ideen om å finne vedkommede som gjorde det..om ikke annet for å be om erstatning, for ølet som gikk til spille.. helligbrøde. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 tastaturet mitt har overlevd 2-3dl 96% skulle passe på en flaske for en kammerat så han satte den på bordet der. så skulle jeg bar lukte på greiene da mistet han korken på golvet jeg skulle ta tak i flasken for å lukte da klarte jeg å "bomme" så jeg sølte ut ganske my eopp i tastaturet og utover golvet. tastatur og alt overlevde utenattmeg for mamma var ikke blid når det luktet sprit over hele huset de neste dagene Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 tastaturet mitt har overlevd 2-3dl 96% skulle passe på en flaske for en kammerat så han satte den på bordet der. så skulle jeg bar lukte på greiene da mistet han korken på golvet jeg skulle ta tak i flasken for å lukte da klarte jeg å "bomme" så jeg sølte ut ganske my eopp i tastaturet og utover golvet. tastatur og alt overlevde utenattmeg for mamma var ikke blid når det luktet sprit over hele huset de neste dagene ON TOPIC: er det et godt tastatur som du synes er digg da ville jeg anbefala munn til munn metode for å få det igang igjen. er ikke morro å vende seg til nytt tastatur. prøv i såfall å få tak i et som er nogen lunde likt (taste avstand/størrelse/trykkfølsomhet)men hvis du ikke liker det noe spessielt så er det bare å kjøpe seg nytt. prøv noen å se hvem du liker før du kjøper nytt. og husk det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar
PetePistola Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Sorry for at jeg ripper opp i denne gamle tråden, men satt meg ned i dag for å sjekke tastaturet en siste gang før jeg bestillte nytt, og gjett hva som skjedde? Det funker! har ikke rørt det siden dagen etter det fikk en halvliter over seg, har bare ligget her å vært lei seg, men nå så funker det fakstisk helt fint! skriver på det nå! Merkelig... Lenke til kommentar
rottert Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Sorry for at jeg ripper opp i denne gamle tråden, men satt meg ned i dag for å sjekke tastaturet en siste gang før jeg bestillte nytt, og gjett hva som skjedde? Det funker! har ikke rørt det siden dagen etter det fikk en halvliter over seg, har bare ligget her å vært lei seg, men nå så funker det fakstisk helt fint! skriver på det nå! Merkelig... Det er vel ikke merkelig. Det har tørket og evt dårlig kontakt og overslag er borte. Trenger ikke å gå istykker det blir fuktig vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå