Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med en ustabil PC

Anbefalte innlegg

Jeg plages med at pc`n min er ustabil.

Bygde pc`n i januar og den fungerte som den skulle med en gang.

For ca. 3 uker siden begynte den å bli ustabil.

Det begynte med at maskinen hangte opp seg slik at jeg måtte trykke inn resettknappen.

Dette kunne komme nesten med en gang maskinen ble skrudd på eller det kunne gå 5-6 timer.

Et par ganger kom det frem blåskjerm, men maskinen restartet før jeg fikk lest koden.

Noen ganger restarter maskinen av seg selv.

I det siste har nettverket blitt koblet ut med ugjevne mellomrom.

Det blir brukt 85-100% av CPU, det er da rainmeter.exe som bruker det som er ledig av prossesoren.

Avslutter jeg denne blir det taskmanager som bruker allt tilgjengelig av prossesoren.

Har ikke gått videre for å avslutte flere prossesorer.

Skjermen kan bli svart for å få flere rare farger før den plutselig er grei igjen, men da er dashbordet for MBM5 forsøvet på skrivebordet og alle åpne vinduer har krympet.

Har prøvd med ulike rambrikker på forskjellige plasser, montert ny harddisk og innstalert windows på nytt.

Oppdaterer og scanner maskinen gjevnlig med Ad-Aware, Spybot S&D, AVG free, har også lastet ned Avast free.

Ingen av disse finner noen trussler.

Har testet med MEMtest og forskjellige andre ram og CPU program på Ultimate Boot CD.

MSI K8N Neo Platinum

AMD Athlon 64 3000+

Crucial 512MB Ram

Creative Raedon 9200 SE

Win XP Pro

En WD 80GB

En Maxtor 60GB

Takker for alle tips

EDIT: La til en ekstra opplysning

Endret av Remi-A Berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å laste ned Tune-up Utilities. Med det programmet kan du fikse de fleste windows-problemer. Du får søkt gjennom og reparert registeret og. Link finner du her. Ellers kan du se her for å finne ut hvilke prosesser som er hva.

edit: sjekket prosessen rainmeter.exe, men fant ingen treff. Men spør du meg høres den mistenkelig ut, hvis du da ikke har lagt inn et værvarslingsprogram eller noe i den dur.

Lykke til :)

Endret av V36a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...