kjetilfa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Har overnevnte skjermkort og vurderer å skifte fra Win98 (er så lei av restarting) til WinXP, men det er ikke laget drivere for Xp av S3 Graphics (Har sjekket) Betyr det at jeg ikke kan kjøre XP (lite aktuelt å bruke det med 16 eller 256 farger og 640*480 i oppløsning) Finnes det noen drivere... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 IKKE installer winXP, det er elendig(!), og det STJELER 3d-grafikk som fy...!! installer win2k, bra og stabilt oprativsystem. med win2k kan du oxo ha begge oprativsystemene samtidig, en stor fordel nå som fremdeles ikke alle programmer takler winnt (win2k/winXP) PS! velger du fremdeles winXP tror jeg windowsen alerede har en bra driver for kortet ditt, om ikke kan du jo bruke win2k driver... win2k og winXP takler som regel de samme driverene om verandre... :smile: mvh: [email protected] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Jannis-15 skrev (2002-07-14 00:16):IKKE installer winXP, det er elendig(!), og det STJELER 3d-grafikk som fy...!! Hva mener du med at xp stjeler 3d grafikk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: Den 2002-07-14 00:16, Jannis-15 skrev:IKKE installer winXP, det er elendig(!), og det STJELER 3d-grafikk som fy...!! Please spar oss for slike useriøse svar... kjetilfa: Har en compaq med et savege 4 16MB kort, som jeg har innstallert XP på. (compaqen går som aldri før!). Windows XP har driver til kortet, men den har ikke alle tillegsdriverne for å bruke TV-ut m.m, så hvis du skal bruke TV-ut funksjonen må du laste ned nye drivere. Jeg har funnet XP drivere til kortet, men disse er ikke så veldig stabile. får bluescreen ca en gang i måneden med bla. s3savage.dll som feilmelding... Men det kan være det har kommet nye drivere så vidt jeg vet, eller det kan være noen eldre drivere funker bedre. Men hvis du ikke skal bruke TV-ut, tror jeg ikke det er noe å beskymre seg for. XP sine egne drivere funker fint. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 XP sine egne drivere fungerer utmerket, ihvertfall til vanlig 2D. Har en gammel og sliten maskin med savage 4D 16mb kort i og win XP. Ingen problemer overhodet. Lastet etterhvert ned drivere fra savagenews.com tror jeg det var, ingen forskjell i 2D, men nok litt bedre i spill ja. Lite spilling på den maskinen så jeg kan ikke uttale meg så mye om stabilitet etc. på spillfronten. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: Den 2002-07-14 00:16, Jannis-15 skrev:IKKE installer winXP, det er elendig(!) Elendig ? Hvordan da ? Forklar litt nærmere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå