Strategery Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Tenkte jeg skulle spandere på meg en ny harddisk siden den andre jeg har begynner å bli litt full. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 Harddisk 2MB cache 7200RPM Harddisken må være mellom 100 - 200 GB. Er det en idé å ha den samme som jeg har fra før? En annen ting, jeg har jo somsagt en 120GB disk, denne har jeg splittet i to på PC'en, kan jeg da legge sammen disken igjen, slik at den blir ''hel''? Endret 8. mai 2005 av Mr. Freeman Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hvilket grensesnitt skal harddisken ha? (IDE eller S-ATA er mest vanlig) Uansett, så vil jeg anbefale en Samsung Spinpoint IDE (Eller S-ATA) på 200GB med 8 mb cache. Du kan "sette de sammen igjen" med et program som f.eks Partition Magic. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Er Partition Magic en gratisvare? Hvor kan jeg laste den ned? Lenke til kommentar
1955 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 - Må støtte "Moltrez". (Samsung 200 IDE - lite støy - lite varme) - Sett inn ny HD. - Partitioner og formater den nye disken slik du vil ha den ( i Windows) - Koble fra "Gamledisken" - Installer OS + Prog - på ny HD - Sett "Gamledisken" som slave - Kopier over det du vil beholde til den nye HD - Fra Windows kan du partisjonere den gamle slik du ønsker - Deretter kan du flytte tilbake til den gamle etter ønske - Slik slipper du Partition Magic som ikke er freeware. Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 er et bra foralg me en samsung spinpoint 200 gib har en 120 og er veldig fornøyd!!!! kan bli litt varm men den er veldi stille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå