Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er harddisken ødelagt?

Anbefalte innlegg

I det siste har maskinen plutselig frøset. Dette skjer etter at den har stått på en times tid. Om jeg er "heldig" er det en blåskjerm som sier at noe er gale. Noen ganger da jeg starter på nytt igjen kommer det opp: Kan ikke lese disk(eller noe i den duren). Men, så kan jeg starte maskinen på nytt igjen slik at den plutselig finner windows. Hovedkortet har en temp på 50 grader, mens CPUen er 35 grader.

Er det noen som kan ha anelse om hva som er gale? Kan det være hden som synger på siste verset? Uansett, dette begynner å bli veldig irriterende, så en løsning hadde vært bra :cry: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
50 grader på hovedkortet høres mye ut. Det kan være at lufttemperaturen i kabinettet er så høyt at harddisken går varm...

Har selv hatt 50 grader på systemet før, men har aldri vært borti at harddisken(e) blir for varm. Men klart, det kan jo være tilfelle.

Ontopic: Prøv å kjøre med åpent kabinett, dvs at du tar av den ene eller begge dørene på kabinettet. Prøv også gjerne å sette en bordvifte like utenfor kabinettet for å se om det virkelig er temp det er noe galt med.

Lenke til kommentar

er det mye med 50 grader? har 73 grader på chipsettet selv og merker ingen problem.

var eg gang eg bladde gjenom masse bilder på pcen med piltasten på tastaturet,

disken jobba som faen...

men etter 10 min så var det akkurat som den stoppa!

skjermen ble svart og da restartet pcen seg! kjente på disken...auuu den var varm!

Har du vifte som blåser på disken?

om du går i kontrolpanel-->Administrative verktøy-->Hendelsesliste

så finner du kansje diverse feilmeldinger!

ellers finner det noen program som sjekker disken (kommer ikke på noen nå)

EVEREST Home Edition måler temp i diskene også

kva med spec? overklokket?

Lenke til kommentar

Den er ikke overklokket. Ellers er PCen nesten ny. Har brukt den i 3 måneder. AMD 3500+, WD S-ATA 250 gb, Asus A8N sli deluxe. 6600 GT.

Nå kommer det opp at den ikke lengre er formatert... Hva gjør jeg? Er det mulig å redde det? Noen programmer? Mulig å gjenopprette filstrukturen uten å slette filene??? HJELP!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...