Gå til innhold

Minne på 350D - cannon!

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg lurer veldig på hvor mye minne det er på 350D av cannon? Står bare minnetype på sia her CompactFlash Type I, CompactFlash Type II. Må jeg kjøpe selv, eller er det med? Og hvor mange megabyte er det med, hvis det i det hele tatt er med? Foresten, hva slags utstyr er med på dette kameraet?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke med noe minnekort nei. Eller, spørs jo hvilken pakke du kjøper. Og det samme gjelder med annet utstyr. Om du kjøper bare kamerahuset, så får du nok ikke med noe annet enn selve huset... Bare å lese annonsen, så får du vel vite hva du får med?

Lenke til kommentar

Med mindre du kjøper en pakke der det eksplisitt står at det følger med et minnekort, så følger det ikke med.

Imidlertid skal du kunne få tilsendt et kort på 256MB fra Canon hvis du kjøper et nytt 350D i Norge. Meg bekjent varer tilbudet ut året. Mer om det et stykke ned i denne diskusjonen:

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=398602

Jeg antar du også vil finne mer om det i Akams nyhetsarkiv eller på Canon Norges hjemmesider.

Uansett er 256 MB i minste laget på en 350D, spesielt når en "skyter" RAW-filer. (Som du bør gjøre dersom du tenker på å etterbehandle bildene.) Canons RAW-format bruker ca. 1 MB pr. Mpixel, som vil si at du ikke får stort mer enn 30 bilder på et slikt kort. 1 til 4 GB, gjerne fordelt på flere kort, tror jeg er mer passende.

Lenke til kommentar

hvis du får sådan en "Rabat" kupon med, så skal den først sendes ind og så går der så vidt jeg har hørt 14 dage 3 uger før du har kortet.

Jeg har et 1 GB og det opgiver der kan være kan være 106 raw og 242 JPG i bedste kvalitet - Jeg opfatter det som mindst, da ikke alle billeder fylder lige meget og i hvertfald i RAW kan det lagre op i mod 300 billeder før det er fyldt.

Lenke til kommentar
hvis du får sådan en "Rabat" kupon med, så skal den først sendes ind og så går der så vidt jeg har hørt 14 dage 3 uger før du har kortet.

Jeg har et 1 GB og det opgiver der kan være kan være 106 raw og 242 JPG i bedste kvalitet - Jeg opfatter det som mindst, da ikke alle billeder fylder lige meget og i hvertfald i RAW kan det lagre op i mod 300 billeder før det er fyldt.

Det høres rart ut. Da er hvert bilde bare 3,5 megabyte? Sikker på at du har full oppløsning på kameraet? Og at det er Raw? For 3,5 MB er jo mindre enn en JPG fil i full kvalitet fra dette kameraet skal ta.

Lenke til kommentar

Det høres rart ut. Da er hvert bilde bare 3,5 megabyte? Sikker på at du har full oppløsning på kameraet? Og at det er Raw? For 3,5 MB er jo mindre enn en JPG fil i full kvalitet fra dette kameraet skal ta.

Tror Afseth stusset over utsagnet om at Kigulu kunne få plass til opptil 300 RAW-bilder på kortet. Jeg forsto det også sånn, og det er for godt til å være sant! Men i overkant av 100 på 1 GB kort, det tror jeg på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...