Gå til innhold

SLI - en stor fordel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er rart hvordan en post kan utvikle seg. Det jeg i utgangspunktet var på jakt etter, var om en må ha en heftig CPU for å holde i gang et ASUS A8N-SLI.

Dette er det ikke mange som har mening om, lettere å snakke om skjermkort.

En AMD 64 4000 koster ca 4000 kr, dyrt men må en så..

Eller kan en AMD 64 3200 til halve prisen, yte bra nok. ( 200MHz forskjell)

Heller bruke prisdifferansen i betre ram. :hmm:

Hvis det du lurte på hadde med prosessor å gjøre, hadde det kanskje vært en fordel å si det... :xmas:

Men for å svare deg mer direkte:

1. Du trenger ikke veldig kraftig prosessor for å "holde SLI i gang". Det du trenger er en prosessor står i et rimelig forhold til SLI-oppsettet. Dette er forskjellig med 6600GT og 6800GT/-Ultra.

2. Med 6600GT-kort i SLI vil skjermkortet komme til å bli flaskehals ganske snart uansett, så det kan diskuteres hvor krafig prosessor det er vits i å kjøpe. Jeg ville si at det er hensiktsmessig å kjøpe minimum 3200+, hvis du ikke skal overklokke.

3. Så lenge du kjører 6800GT eller -Ultra i SLI, vil prosessoren uansett være flaskehalsen i første omgang. Dette vil riktignok endre seg ettersom du får mer kravstore spill etc. Men jeg ville kjøpt så rask prosessor som mulig, for at systemdelene skulle stå i forhold til hverandre. Jeg tror kanskje at det ikke er tilrådelig å overklokke for mye hvis man har to 6800 Ultra-monster i kabinettet sitt, men der kan jeg ta feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...