Merrin79 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Du nevnte jo ikke noe om cpu i første posten da.. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det er rart hvordan en post kan utvikle seg. Det jeg i utgangspunktet var på jakt etter, var om en må ha en heftig CPU for å holde i gang et ASUS A8N-SLI.Dette er det ikke mange som har mening om, lettere å snakke om skjermkort. En AMD 64 4000 koster ca 4000 kr, dyrt men må en så.. Eller kan en AMD 64 3200 til halve prisen, yte bra nok. ( 200MHz forskjell) Heller bruke prisdifferansen i betre ram. Hvis det du lurte på hadde med prosessor å gjøre, hadde det kanskje vært en fordel å si det... Men for å svare deg mer direkte: 1. Du trenger ikke veldig kraftig prosessor for å "holde SLI i gang". Det du trenger er en prosessor står i et rimelig forhold til SLI-oppsettet. Dette er forskjellig med 6600GT og 6800GT/-Ultra. 2. Med 6600GT-kort i SLI vil skjermkortet komme til å bli flaskehals ganske snart uansett, så det kan diskuteres hvor krafig prosessor det er vits i å kjøpe. Jeg ville si at det er hensiktsmessig å kjøpe minimum 3200+, hvis du ikke skal overklokke. 3. Så lenge du kjører 6800GT eller -Ultra i SLI, vil prosessoren uansett være flaskehalsen i første omgang. Dette vil riktignok endre seg ettersom du får mer kravstore spill etc. Men jeg ville kjøpt så rask prosessor som mulig, for at systemdelene skulle stå i forhold til hverandre. Jeg tror kanskje at det ikke er tilrådelig å overklokke for mye hvis man har to 6800 Ultra-monster i kabinettet sitt, men der kan jeg ta feil. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 AMR er mye bedre da, med dette kan du ha to forskjellige skjermkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå