darkness| Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Idioti av henne å skrive under på noe. Hun burde nok bare tatt kortet og gått Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Som en av de første i Norge med offisielt godkjent kurs som dørvakt, kan jeg si følgende: 1. Vektere/dørvakter kan IKKE ta legitimasjon fra deg, UANSETT! 2. Politiet derimot kan ta fra deg legitimasjon, med mindre det er førerkort (de må enten ha spes. tillatelse til det, eller at "biltilsynet" gjør det). 3. Vektere/dørvakter kan bare holde deg igjen til politiet kommer, ikke dra deg med noen steder. 4. Et utested kan nekte hvem som helst å komme inn. Det holder at du har f.eks. sko eller klær som ikke passer inn. Ingen folkerett å komme inn.. 5. Ingen kan tvinge deg til å gå til en minibank for at du skal taste koden. Koden er privat og den er utstedt til deg personlig. Selv ville jeg anmeldt vedkommende for forsøk på ran (i verste tilfelle). 6. Ungdommer som bruker falsk legitimasjon, vil i noen tilfeller ødelegge for et utested, ved at utestedet kan miste skjenketillatelsen. Og hvem går det ut over? Når det gjelder punkt nr. 2, så har det med både menneskerett og myndighet å gjøre. Dette kan de sikkert opplyse om hos politiet. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hun dreit på draget. Hun skulle ha sprunget som faen når de begynte med underskrifter å shit. Men liksom, 2 års utsettelse på lappen? Hva har lappen med falsk legg å gjøre? Jeg skal si deg en ting jeg, noe som er enda tåpeligere. Blir du tatt i å urinere på offentlig sted, kan du få utsettelse på lappen/miste lappen. Hva faen liksom?! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hehe, festlig trippelpost. Men beklager, det var dårlig forumlert av meg. Jeg lånte han et gyldig bankkort med dekning, i så henseende at han kunne låne penger av meg. Det er ikke ulovlig Dersom det var intensjonen med lånet er det korrekt at det ikke er straffbart, spørsmålet vil jo være hva han har fortalt politiet. Dere hadde sikkert en storyen klar Seff "hadde vi storyen klar" . Jeg lånte han kortet slik at han kunne ta ut penger. Det sa han til politiet, men de gav han et forelegg for å ha brukt det som "fake leg". Det er greit nok. Det var jo ikke min skyld at han dreit seg, full som han var. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Som en av de første i Norge med offisielt godkjent kurs som dørvakt, kan jeg si følgende: 1. Vektere/dørvakter kan IKKE ta legitimasjon fra deg, UANSETT! 2. Politiet derimot kan ta fra deg legitimasjon, med mindre det er førerkort (de må enten ha spes. tillatelse til det, eller at "biltilsynet" gjør det). 3. Vektere/dørvakter kan bare holde deg igjen til politiet kommer, ikke dra deg med noen steder. 4. Et utested kan nekte hvem som helst å komme inn. Det holder at du har f.eks. sko eller klær som ikke passer inn. Ingen folkerett å komme inn.. 5. Ingen kan tvinge deg til å gå til en minibank for at du skal taste koden. Koden er privat og den er utstedt til deg personlig. Selv ville jeg anmeldt vedkommende for forsøk på ran (i verste tilfelle). 6. Ungdommer som bruker falsk legitimasjon, vil i noen tilfeller ødelegge for et utested, ved at utestedet kan miste skjenketillatelsen. Og hvem går det ut over? Når det gjelder punkt nr. 2, så har det med både menneskerett og myndighet å gjøre. Dette kan de sikkert opplyse om hos politiet. Stemmer. Hadde tenkt å si det samme, ikke at jeg er dørvakt, men heller hobbyadvokat Så vidt jeg har forstått er det bare Politi eller Tollere som kan legge hånd på deg uten særskilt tilatelse. Og det har vel blant annet Dørvakter og Sikkerhetsfolk? Denne er da selvfølgelig begrenset. Skyt meg og jeg tar feil her. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kunne ha kommet meg inn med ikkemin legg, men orker ikke å stresse med dårlig samvittighet hobby advokat var ikke så dumt følger fars fotspor? hva med fritjoff, hva skal han bli? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvorfor har jeg alltid så uflaks, fikk også den der hvilken bank bruker du, dato stjernetegn osv, noe jeg ikke kunne svare på og la meg helt flat, noe som ikke hjalp en dritt. Hvis jeg hadde diktet opp noe ville jeg mest sannsynelig kommet meg unna... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hvorfor har jeg alltid så uflaks, fikk også den der hvilken bank bruker du, dato stjernetegn osv, noe jeg ikke kunne svare på og la meg helt flat, noe som ikke hjalp en dritt. Hvis jeg hadde diktet opp noe ville jeg mest sannsynelig kommet meg unna... Hvorfor er du så dum er vel mer riktig! Nå vanker det vel anmeldelse, bot og rulleblad. Edit: Du kommer til å bli tiltalt for dokumentfalsk som er en ganske alvorlig tiltale. Endret 12. juli 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Dum?var det dumt å legge meg flat? Vet at jeg ikke skulle prøvd å komme inn i utgangspunktet men tenkte ikke så mye der og da. Altså jeg viste frem legitimasjonen og han spurte når jeg var født, da sa jeg det som stod på legitmasjonen, han spurte om jeg var helt sikker på om det var meg og da sa jeg nei fordi jeg skjønte at jeg bare lagde større problemer for meg selv. Når politiet spurte om hva jeg het ga jeg all riktig informasjon med en gang. Han sa jeg ville få en bot og at hvis jeg gikk med på det skulle jeg slippe noe mer en det. Jeg spurte om prikk på rullebladet, noe han ikke svarte helt konkret på men sa det ville bli noen noteringer og at dette kunne skape problemer hvis jeg ville jobbe for kongen ol. Egentlig var planen å dra til en kompis av meg, og jeg skulle møte dem utafor utestedet. Jeg ble sleppet av en bil i byen og merket at jeg hadde mistet tlf, derfor var jeg litt hjelpesløs og fikk ikke tak i noen av kameratene mine og tenkte at det værste som kunne skje var at jeg ikke kom inn, men neida... Endret 12. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Dum?var det dumt å legge meg flat? Vet at jeg ikke skulle prøvd å komme inn i utgangspunktet men tenkte ikke så mye der og da. Det som var dumt var å ha falsk legitimasjon i utgangspunktet. Det blir på lik linje som at det er dumt å gå rundt med narkotika på seg, selv om man ikke bruker det. At du la deg flat etter du ble tatt førte nok til at det gikk enklere for deg, regner med at du slapp og bli bragt inn til politistasjonen? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Folk(gutter) burde lære å holde seg unna utesteder/konserter som de i utgangspunktet er for unge til å være med på. >.> Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Dum?var det dumt å legge meg flat? Vet at jeg ikke skulle prøvd å komme inn i utgangspunktet men tenkte ikke så mye der og da. Det som var dumt var å ha falsk legitimasjon i utgangspunktet. Det blir på lik linje som at det er dumt å gå rundt med narkotika på seg, selv om man ikke bruker det. At du la deg flat etter du ble tatt førte nok til at det gikk enklere for deg, regner med at du slapp og bli bragt inn til politistasjonen? fikk gå rett hjem ja, jeg la meg flat før jeg kom i kontakt med politiet fordi jeg håpet på å komme unna med en advarsel. Han spurte om jeg kunne garantere at det var meg noe jeg svarte nei på fordi jeg viste at han ville sjekket opp om det faktisk var meg. Legitimasjonen var forsåvidt ekte, bare at det ikke var mitt. Vet ikke om det er værre å forfalske identifikasjon enn å låne et. Han spurte om hva jeg sa til vaktene om jeg faktisk sa at det var mitt navn og sånn noe jeg ikke gjorde. Bruktbilen, du kan holde deg unna sånne innlegg... Nå er jeg 90 model og litt kjedelig når du er den eneste i vennegjengen som ikke kommer, vet det ikke har noe å si men... Endret 12. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det er sikkert kjedelig, men langt bedre enn å bli tatt for noe å teit som å prøve å komme inn med flask legitimasjon. Du overlever fint å vente til du blir 21 år. Dummere for en gutt å prøve å komme seg inn, opplevd ofte at vaktene ignorerer jenter som er under grensen, enn gutter. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Var 18. års grense da, så må bare vente et par måneder, lurer egentlig mest på om dette kan ødelegge for meg seinere når jeg skal søke jobb osv. Da tenker jeg på vanlige jobber ikke politi osv. Greit nok at det er dokumentasjonforfalskning, men altså prøve å komme seg inn på et utested før de er 18 er noe nesten alle har gjort... bare veldig få som får konsekvenser for det. Sant det du sier, jeg gikk inn sammen med ei jente og hun slapp rett inn etter et par spm. Endret 12. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det var da litt av en straff for falsk legitimasjon. Hun skulle nektet å skrive under på noe som helst, for det har de i utgangspunktet ikke noe rett til å gjøer. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Var 18. års grense da, så må bare vente et par måneder, lurer egentlig mest på om dette kan ødelegge for meg seinere når jeg skal søke jobb osv. Da tenker jeg på vanlige jobber ikke politi osv. Greit nok at det er dokumentasjonforfalskning, men altså prøve å komme seg inn på et utested før de er 18 er noe nesten alle har gjort... bare veldig få som får konsekvenser for det. De stedene hvor de krever vandelsattest med plettfri vandel vil du ikke kunne få jobb. Dette gjelder vel blandt annet enkelte stillinger i forsvaret, psykolog, og politiet. Sikkert flere som jeg ikke vet om og. Du kan også få problemer med innreise til enkelte land som USA. Det fører iallefall til at du må søke visum før du reiser. Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Grunnen til at man kan få utsettelse på lappen er fordi de skal straffe ungdom, og det er den måten man straffer ungdom hardest på. Selv har jeg brutk fake id utenfor Norge, men kommer ikke til å gjøre det her så lenge jeg er under 18år bare pga ting som kan skje. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du vet at du kan dømmes i Norge for forbrytelser gjort i utlandet? Norges lover er ikke bare territoriale... Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ja, men i utladnet så veit de så vidt hvordan et norskt legg så ut, og de så ikke på bildene... Lenke til kommentar
KarlToresen Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hei i natt lånte jeg vekk ett gammelt legg jeg hadde til en kamerat som ikke har fylt 18 år. Han ble da tatt med det legget og di fikk tak i meg. Vakta tok alle id kortene jeg hadde i lommeboka, og jeg fortalte da at kameraten hadde stjelt legget mitt og jeg viste ikke noe om dette. Han prøve jo selvsagt å snakke seg ut av det, noe som ikke gikk. Jeg fikk til slutt tilbake alle kortane utenom det han hadde "stjelt" da som jeg kunne hente på politistasjonen. Di vet ikke hva kameraten min heter eller noe han oppgav aldri noe som helst. Hva vil skje for meg nå? jeg har ikke noe behov for det legget uansett det var ugyldig. Hva bør jeg si hvis jeg får en telefon fra politiet? Svar for plz:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå