[email protected] Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei hei Er hos en venn som har litt pc trøbbel... lekser, som var min opprinnelige grunn til at jeg kom, er nå lagt til sides... får heller få litt trøbbel, men hva gjør man ikke for en venn? så til problemet.. PCen fryser ved oppstart. kommer forbi "press del to enter setup" og så til listen over alt som er i maskinen. Der pleier det å gå et par sekunder, men nå fryser den bare. Hardware: HK: msi k8n neo cpu: amd athlon 3200+ grafikk: ati radeon 9800 pro cd rom: NEC dvd RAM: crucial PC3200 DDR Grunnen til at jeg har tatt med dvd rom er fordi det var slik problemet startet. Windows fant ikke cd-rom, og han bestemte seg for å restarte. Da dette ikke fungerte koblet han vekk cd rom, og restartet. Det var når han satte tilbake IDE kabelen, at maskinen frøs ved oppstart. Det kan også nevnes at hardiskene er tilkoblet med SATA. Tror dog ikke at det er ene og alene cd-rom sin feil, siden maskinen også fryser når de ikke er koblet til (er altså 1 cd rom og 1 dvd rom). Jaja, takker for svar... nå spørs det om det blir gjort noe lekser (tviler sterk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå