Gå til innhold

Liker du plassen der du bor?

Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bør i et av de bedre strøkene i trondheim, og liker meg meget godt her. Der jeg bor er jeg godt isolert fra de belastede områdene i byen.  :)

Kanskje jeg stiller et dumt spørsmål, men jeg har i grunnen lurt litt på det.. jeg er student i trondheim og har lite peil på denne byen sånn egentlig. Hva er de bedre områdene du snakker om? og hva er de belastede områdene?

Som skudd i blinde vil jeg tippe at den sida som ikke er byåsen sida av byen bør være den fineste siden det er mer sol der og det ligger heldigere til i forhold til både terrenget og kommunikasjon. Menmen, så har jeg aldri våget meg over på byåsen-sida heller da :p Tar jeg feil?

Siden du var isolert fra de mer belastede områdene... er steinanåsen dårlig tipping? det mangler hvertfall ikke på arkitekttegnede boliger der..

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Bor i Rådal i Fana i Bergen. Stortrives her, ikke så altfor langt ut på landet, men ikke helt inne i byen heller. Stille og rolig, men "støyen" er kun 2 minutter unna (lagunen og fleslandsveien og der nede). Så kort vei hvis jeg trenger å kjøpe noe, eller hente noe på posten :)

Lenke til kommentar
:lol: dere er ikke så dårlige på geografi som dere tror hvisrt dere ikke vet hvor hareid er :p

det er nær ålesund. hvist dere vet hvor det er da :p

Blir du ofte plaget og kalt "hardeid" av byfolk?

:wee: nei jeg bor ikke i hardeid :p

(glad for det)!

hjørungavåg (mer liv der)

hjørungavåg er en part av hardeid :)

Lenke til kommentar
Oslo! Hater ALLE i HELE byen!/Men MÅ elske pakkis-sjappene^_^)

*Savne midt-troms*

Du fortjener ikke å bo i Oslo når du sier sånn..møkkamann :p

Hvorfor? Greit at det erpå kanten av han sier pakkis, men det er jo noe man må elske. Hvem hadde klart seg uten 4 kebab i uka?

Jeg f.eks..

Har spist kebab 2 ganger i mitt liv.. :whistle:

Lenke til kommentar
Oslo! Hater ALLE i HELE byen!/Men MÅ elske pakkis-sjappene^_^)

*Savne midt-troms*

Du fortjener ikke å bo i Oslo når du sier sånn..møkkamann :p

Hvorfor? Greit at det erpå kanten av han sier pakkis, men det er jo noe man må elske. Hvem hadde klart seg uten 4 kebab i uka?

Var ikke pakkis jeg reagerte på, men at han hatet Oslo. Da fortjener han ikke å nyte kebaben vår :p

Lenke til kommentar
Asker... Det er digg, siden det er kort til havet, skogen, byen, noen fine fjelltopper/åser. Eneste som er dritt er at det er elendige tilbud for unge, utenom en haug av fjortiss/alene hjemme fester...

Ey, bor i Asker jeg og ;) Bra sted å bo egentlig. Jeg har det toppers. Er faktisk ikke så veldig lite å gjøre for unge. Det kommer jo ny svømmehall snart, samt mange fotballbaner og haller. Bra idrettsted med andre ord :thumbup:

Lenke til kommentar
Bør i et av de bedre strøkene i trondheim, og liker meg meget godt her. Der jeg bor er jeg godt isolert fra de belastede områdene i byen.  :)

Kanskje jeg stiller et dumt spørsmål, men jeg har i grunnen lurt litt på det.. jeg er student i trondheim og har lite peil på denne byen sånn egentlig. Hva er de bedre områdene du snakker om? og hva er de belastede områdene?

Som skudd i blinde vil jeg tippe at den sida som ikke er byåsen sida av byen bør være den fineste siden det er mer sol der og det ligger heldigere til i forhold til både terrenget og kommunikasjon. Menmen, så har jeg aldri våget meg over på byåsen-sida heller da :p Tar jeg feil?

Siden du var isolert fra de mer belastede områdene... er steinanåsen dårlig tipping? det mangler hvertfall ikke på arkitekttegnede boliger der..

Du gjetter meget riktig. Kolstad og Romolslia og den siden av byen vil du helst unngå. Det finnes pene strøk på byåsen, men det er dog den andre siden som er best. Steinan er et meget fint område vil jeg si. Litt nedenfor ligger strinda, og der er det også pent.

Det som kjennetegner de fine områdene er at det, som du selv sa, er fine hus. Ikke nødvendigvis så enorme, men boligprisen vil allikevel være høy der.

Plukk opp notaravisen en dag og sammenlign leiligheter(Priser) fra f.eks Tyholt\singsaker med leiligheter fra Saupstad og Romolslia..

Selv anser jeg meg for å bo på Strinda.. Dette blir litt et definisjonsspørsmål ettersom det "tradisjonelle strinda distrikt" faktisk strekker seg helt til jakobsli og vikåsen, om jeg ikke tar feil. Jeg bor på moholtkanten, i nærheten av studentbyen.

Om jeg blir boende i trondheim i de senere år, vil jeg nok trekke meg opp til Steinan, ja. Flott plass å oppdra barn på, det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...