Gå til innhold

Liker du plassen der du bor?


Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg bor på Flaktveit, det størtste hasj-hølet på en del kilometers omkrets. Kryr av folk som er helt kokt i hodet, og ikke nøler med å banke opp folk. Har også vært et par episoder med knivstikking, balltrær og en hvor en avsagd hagle var innblandet. Men jeg har det egentlig ganske greit her.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke bor der i skrivende stund, ja, absolutt.

Etter aa ha bodd i et annet land i snart ett aar naa, har jeg faatt et mer objektivt syn paa norge. Ikke lengre er norge verdens beste land kun fordi jeg bor i det, men fordi det faktisk er det. Vi har lav kriminalitet, vi tjener (for) mye penger, vi er (generelt) snille folk, og tusen andre ting. I norge har vi ikke bombeoevelser paa lik linje med brannoevelser. I norge trenger en ikke aa vaere bekymret for aa vaere ute etter moerket. Kanskje fordi i norge er det mer respekt blandt folk, ikke bare overfladig respekt som her. Og i norge har vi gratis healthcare, saa hvis uhellet er ute trenger en ikke aa bekymre seg for noe (utenom skaden). Vi er saapass heldige at vi trenger ikke aa bekymre oss for at noen skal bombe oss.

 

Kanskje ikke den mest spennende plassen aa bo, men utvilsomt den beste plassen aa bo.

Lenke til kommentar
Rosenli 17, Stavanger.

Kongeplass, ikke noe mer å si en det.. :w00t:

Wehey, besteforeldra mine bor i de småblokkene som ligger på andre siden av lekeplassen/grøntområdet i Rosenli (Digranesveien).. :w00t: Har tilbragt mange timer på plenen der, samt på badestranda nedenfor.. Bestefar var borettsleder eller hva det heter tidligere, så du vet kanskje hvem han er.. :)

 

Selv bor jeg på Gjøvik, der jeg bor i en knall leilighet og studerer litt av og til. Trives igrunn knall her. Vokst opp på en liten plass, så en småby (30.000 mennesker) passer meg fint. Grei avstand til Oslo, Sverige, osv, samt hjem (4,5 timer). Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Trondheim.. det er noe dritt. Folka her snakker uforståelig, og jeg savner den jordnærheten og grunnleggende respekten folk har på Jæren (der jeg kommer fra). For å ta det kort: når jeg er ferdig med utdanninga flytter jeg definitivt hjem til Rogaland.

 

En annen ting er at Trondheim er langt borte fra det meste... det er jo nesten nord-norge.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Selv bor jeg på Gjøvik, der jeg bor i en knall leilighet og studerer litt av og til. Trives igrunn knall her. Vokst opp på en liten plass, så en småby (30.000 mennesker) passer meg fint. Grei avstand til Oslo, Sverige, osv, samt hjem (4,5 timer). Kan anbefales.

Skal dit neste år. :D

 

For øyeblikket bor jeg der jeg alltid har bodd, nemlig Nøtterøy i Vestfold, noe som egentlig er en ypperlig plass å bo, særlig nå som sommeren kommer. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...