Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabelen "detter" ut.


Anbefalte innlegg

Ja, har lagd en post før om det samme problemet, men var ikke kar om å finne den igjen. Så dere trenger ikke å informere meg om at jeg har lagd en post om dette før, for det er jeg rimelig sikker på at jeg har gjort :ermm:

 

Men, til tema.

 

Routeren min, en DI-774, har blitt litt rar i det siste. Det står at kabelen detter ut, selvom den sitter inni. Og for å få tilbake internetten må jeg restarte routeren. Er ikke noe system i når det skjer, det kan skje når jeg surfer, spiller eller rett og slett ikke er på pcen. Synes også at det virker som om at jeg har høyere ping når jeg spiller, og at det går tregere å surfe, men det kan hende at det bare er innbilning.

EDIT: Var visst bare innbilning :)

 

Det er flere pcer på nettverket, to til, en med trådløst og en med kabel. Alle mister internetten samtidig, men foreldrene mine sier at det funka fint mens jeg var borte (var borte i helgen). Kan det være pcen min som er skyld i dette?

Må nevne at foreldrene mine er helt blanke på pc, og med en gang noe er galt er det min skyld og virus osv. :nei:

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir på en måte en bump, men..

 

Kan det skyldes en spesifikk pc på nettverket?

En annen ting som er rart er at det går helt gærnt i kl 5-7 tida. Hva kan dette skyldes? Funker nesten som det skal resten av døgnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry at jeg bumper, men stiller det samme spørsmålet igjen. Kan det være en av pcene på nettverket som lager kvalm?

 

Kan det være at en av pcene deler ut adresser selvom det ikke er den som skal det?

Kan det skyldes et virus?

 

Er eneste måten å fikse dette på å skaffe ny router?

Lenke til kommentar

har du forsøkt å oppgradere firmware på routeren? det er alltid et godt sted å starte! husk å oppdatere firmware fra den norske eller svenske siden til d-link, ikke bruk amerikansk firmware (det er ikke anbefalt av dlink selv).

 

send eventuelt en mail til: [email protected] -og si at du har problemer med strømforsyningen til routeren din, husk å oppgi produktident (et nummer som står på routeren) samt fullt navn og adresse. de sendte meg ny strømforsyning da alt annet feilet - hadde samme problem som deg, og løsningen var nettopp ny og bedre strømforsyning (selv om de i etterkant har sagt at strømforsyningen ikke skal skape ustabiliteter..).

Lenke til kommentar
...

Er det ikke en regel mot bumping?

Er den ikke ment til å følges?

Hallo? Jeg ventet jo i 9 dager før jeg bumpa da..

 

Men OnTopic:

 

I dag tidlig tok jeg og koblet ut den ene pcen fra nettverket. Og det har funket som det skal i hele dag, kommer tilbake i kveld for å si ifra om det fortsatt funker som det skal eller ei. :)

Lenke til kommentar

Det gjorde det desverre ikke, blir utrolig lei meg når ting plutselig går skeis, uten at man har endret på noen instillinger eller noe.. Funket vel i 7-8 timer før det gikk skeis i dag, men etter det har det skjedd to ganger.

 

Men da skal jeg prøve å oppdatere Firmware.

 

EDIT: Når jeg søkte på www.dlink.no kom det ikke opp noe når jeg søkte på DI-774 - Drivere/Firmware :no:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Snakka med pappa i dag om det strømgreiene og lyn vern og sånn. Og fikk vite at strømnettet oppe (der hvor alle dataene er, router, telefon, modem osv. er) ikke er jordet. Kan det ha noe å si?

Routeren har uansett ikke jordet kontakt? Da har det ingenting å si. Jeg ville tatt kontakt med D-Link som det nevnes lenger opp i tråden slik at du kan få en løsning på problemet. Siden det ikke finnes nyere firmware så er det eneste mulighet slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke papirer på routeren for å få ny strømforsyning. Gjør som el_cash sier tidligere i tråden.

 

Jeg hadde ustabilt nett. Ikke noe problem etter at jeg fikk ny strømforsyning fra Dlink. Den kom i posten etter noen dager med returlapp for den gamle ink porto og det hele. Topp sevice fra Dlink.

 

Du kan også sjekke hvor lang leasetime de står i routeren. Det kan jo hende at den fornyer ipadressene en gang i døgnet.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke returlapp. Har rett og slett ingenting bortsett fra ruter, igjen fra D-Link.

send eventuelt en mail til: [email protected] -og si at du har problemer med strømforsyningen til routeren din, husk å oppgi produktident (et nummer som står på routeren) samt fullt navn og adresse. de sendte meg ny strømforsyning da alt annet feilet - hadde samme problem som deg, og løsningen var nettopp ny og bedre strømforsyning (selv om de i etterkant har sagt at strømforsyningen ikke skal skape ustabiliteter..)

 

si meg - hva lurer du på, egentlig? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...