Lone*Desert-Fish Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Har en venn som vil ha kommentarer fra dere erfarne "vannkjølere". Han lurer på om dette blir å passe sammen, og kanskje dere eventuellt vet forandringer som blir bedre(uten at prisen øker noe mye). Pumpa: SICCE Nova Waterpump 13l / min (KR 282) Radiator: Black Ice Radiator (KR 525) CPU: Koolance PC2-C extra CPU-Cooler (KR 319) Skjermkort: KoolancePC2-C Waterblock for VGA(KR 319) Kabler: Slange av transparent PVC 12mm. Oljebestandig (KR 99) Har jo vifter utenom da.. og vanntank skal han lage selv, har noen forresten url med tips til laging av vanntank. På forhond takk :smile: Håper på mange svar [ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-07-12 02:45 ] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hei! Hvor kjøpte du den vannpumpa? Virket veldig billig... Trenger en billig pumpe selv. Er det en slik grå akvariepumpe som står under vatten? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 De delene vil ikke passe sammen. så hvitt jeg hvei så er dimensjonene på de kc blokkene 3/8 mens de slangene du/han har valgt er 1/2. Hvet du hvilken slangedimensjon pumpa skal ha? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Han kan sikkert træ på hvilken som helst slange på hvilken som helst kobling.. bruk makt og utvid... enklest det... Varm gjerne opp slange så den er ved smeltepunktet så utvider du den og trær den på... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 SICCE Nova pumpa bruker 1/2" tilkobling trur jeg, men man får tak i adaptere. http://www.sicce.com Jeg lurer også på om den er noe å satse på, noen som har noen erfaring? Støy/vibrasjoner? De selger den på http://www.databutikken.com/no Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Nei glem det med pumpa, han kjøpte ei fin ei på dyrebutikken. 281kr,- 370 l/min (ca 6 l/min), synes det var ett godt kjøp jeg.. Vi kjøpte med noen meter slange av merket Eheim og med målene 12mm utvendig og 9mm innvendig: hva slags type blir det? 3/8" eller 1/2"? Så nå må han vel bare velge CPU-blokk og radiator av samme tilkoplingsdimensjon? 3/8" eller 1/2"?? Takk for deres svar til nå! :smile: Setter STOOOR pris på hvis dere forteller hva slags tilkoplingsdimensjoner jeg må velge på radiator og CPU-blokk :smile: :smile: [ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-07-12 22:12 ] Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Og hvor mye vann skal vi ha i vanntanken??(en god plastboks m/lokk som rommer noe over 1 liter) Og dette vannet må det være destilert? eller hva annet skal man gjøre med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå