Gå til innhold

Ekle ting du putter i munnen som du har godt av.

Ni kon

Anbefalte innlegg

:hmm: snus? ja kansje.

Snuser selv, men fikk en støkk forleden da jeg snakket med en kamerat av meg fra Tønsberg. Hans kamerat har snust i årevis, men har hatt en stygg tendens til å sovne med snusen i fylla og ender opp med å spise den, ellers har han fått en del snus saft og småbiter i seg en gang i blandt. Nå har han utviklet glutenallergi som fører til at han må spise glutenfrie bakverk og kan ikke drikke øl :( Det med øl'en fikk meg til å kutte ned litt. Legene mente at spisingen av snus kan være en av grunnene til at allergien oppstod, men det er ikke sikkert. Jeg ligger derfor unna spisinga med det første :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm: snus? ja kansje.

Snuser selv, men fikk en støkk forleden da jeg snakket med en kamerat av meg fra Tønsberg. Hans kamerat har snust i årevis, men har hatt en stygg tendens til å sovne med snusen i fylla og ender opp med å spise den, ellers har han fått en del snus saft og småbiter i seg en gang i blandt. Nå har han utviklet glutenallergi som fører til at han må spise glutenfrie bakverk og kan ikke drikke øl :( Det med øl'en fikk meg til å kutte ned litt. Legene mente at spisingen av snus kan være en av grunnene til at allergien oppstod, men det er ikke sikkert. Jeg ligger derfor unna spisinga med det første :)

Her kan man aldri, jeg gjentar ADLRI igjen spise en vanlig bolle, kake eller annet bakverk, stikke innom butikken for et ferskt brød, ikke mer vafler, mange sauser osv osv.. Hadde du ant hvor mye dagligdagse ting som innholder hvetemel hadde du svimt av. Og du bekymrer deg over øl?

Lenke til kommentar
Det var ikke snakk om å pille seg i nesen. Det var snakk om å spise snørret. :roll:

Kanskje det jeg mente? :roll:

Ja da skulle du jo ha sagt at du mente det, i stedet for å bare si at du pilket deg i nesen. :roll:

Endret av Perra1
Lenke til kommentar

Jeg synes det finnes verre ting enn snøør å putte i munnen, måtte ta avføringsmiddel før jeg skulle til legeundersøkelse engang og det var ubeskrivelig vondt, det smakte skikkelig høgg. Ellers er jeg ikke noen fan av hostesaft. Har også sett at det finnes flytende paracet lurer på hvordan det smaker ? Tran tar jeg på kapsler :)

Lenke til kommentar

Busemenn har vel en litt ekkel konsistens, men snørr smaker da ikke stort. Alle har vel opplevd å være forkjølet og mer eller mindre ufrivillig svelget endel snørr. Bedre enn tran.

Ørevoks har derimot en meget stram smak, og er IKKE godt!

Jeg gjorde litt eksperimentering med slikt som ung, og konklusjonen var klar:

Snørr for teh win :thumbup:

Ørevoks for teh loose :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg gjennomsnittslig stor prell (snuskladd) ligger i magesekken i 7 år, for det er utrolig vansklig å fordøye.

hehe. dette er bare en myte av typen "du får firkanta øyne av å se for mye på tv" og

"hvis du lager mye grimaser så blir ansiktet ditt sånn". den blir nok ikke værende i magen, men går ufordøyd gjennom systemet.

har forresten hørt noe liknende om tyggis.

Lenke til kommentar
Jeg gjennomsnittslig stor prell (snuskladd) ligger i magesekken i 7 år, for det er utrolig vansklig å fordøye.

hehe. dette er bare en myte av typen "du får firkanta øyne av å se for mye på tv" og

"hvis du lager mye grimaser så blir ansiktet ditt sånn". den blir nok ikke værende i magen, men går ufordøyd gjennom systemet.

har forresten hørt noe liknende om tyggis.

Det er bevist. Det var på en norsk dokumentar på NRK og en på nyhetene på CNN.

Tyggisene ligger i magen i 3 år (gjennomsnittslig størrelse selvfølgelig).

Lenke til kommentar
PS. Er det noen som har prøvd å holde i den ene enden av spagettien i det dere svelger den, for så å dra den opp igjen gjennom hele halsen? Eller å ha en kokt spagetti inn nesen og ut munnen?

jupp, morro det :thumbup:

er det sant at tyggisen blir liggende i magen så lenge?

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Etter en rekke personlige forsøk (for lenge siden, da jeg var barn) fant jeg ut at tyggis ikke ble liggende i magen, men derimot kom ut i første "kolonne" sammen med alt det andre man hadde spist.¨

Hvis tyggisen skulle ha ligget i magen i opptil 3 år, så ville vi jo vært døde allesammen av at magesekken ble fyllt opp av tyggis, eller at tykktarmen ble tett. Jeg spiser ofte tyggis, og hvis den ble liggende i magen er jeg sikker på at jeg hadde hatt en 0-5-1 kgs klump bare etter et par måneder... er ikke alle steder man får spyttet ut tyggis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...