Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et lite spørsmål om jeg burde bruke HUB eller ikke

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har splittet nettverkstilkoblingen min mellom PC og Xbox med en HUB. Det jeg lurer på er hvordan nettverket deles opp i en HUB i forhold til noe annet, og om dette er optimalt.. Altså, hvis datamaskinen står på, men ikke har noen programmer som trenger nettverkstilkobling, og jeg samtidig spiller online på Xbox, tappes da 50% av linja uansett til PC'en, eller blir det fordelt etter hva som trenger nettverk? Hvis det deles opp 50% uansett, må jeg derfor direkte koble inn hva jeg vil bruke, og kutte ut HUB'en.. Takk for hjelp! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker slik at de krangler om båndbredden, så laster du ned ting fra pcn og samtidig skal spille online eller hva man gjør med xbox så vil det lagge som søren på xboxen.

Eneste løsning er å sette opp en boks som shaper båndbredden og klarer å fordele den etter behov =)

Håper det svarte godt nok på spørsmålet

Lenke til kommentar

Nei, hvis du bare bruker xboxen, går 100% av båndbredden til den. Det vil ikke deles 50%. Problemer vil du få hvis du laster ned store filer eller streamer video på pc'en. Da vil du få noe lavere ping på xboxen fordi pc'en prøver å bruke all tilgjengelig båndbredde.

Hvis det er du som bruker både xbox og pc, ville jeg smilt og vært glad. Det er bare å stoppe eventuelle nedlastinger før du skal spille xbox.

Alternativet; en boks med bandwidth shaping, er dyrt og komplisert i forhold til en switch eller hub. Billigste løsning er nok en utrangert pc som settes opp med linux som gateway for hjemmenettverket. Dette vil ikke være aktuelt i ditt tilfelle tror jeg.

EDIT: Tyrk

Endret av hsiverts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...