torsteinBG Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei, jeg har et problem her.. for en uke siden fikk jeg meg telenor 2048/256. men nå når jeg har koblet opp får jeg ikke åpnet porter til torrent program. ftp-serveren min funker heller ikke. Linjen er koblet slik: Speedtouch Modem --> SMC router --> nettverk Noen som vet hvordan jeg skal gå frem når jeg skal åpne porter, har prøvd å åpne i routern da skjer det ingenting.. hilsen torstein. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 jeg har samme oppsett med samme modem og router og samme problem det er laget ørten tråder om dette, men ingen har hittil lykkes 100% med dette.. noen uberbra folk som gidder å forklare dette (grundig)? på forhånd takk fra meg også Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Noen som vet hvordan jeg skal gå frem når jeg skal åpne porter, har prøvd å åpne i routern da skjer det ingenting.. Sett opp modemet i brigdemodus, da slipper du to routere og alt blir så mye enklere: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Kjører på den måten som agvg sier, med speedtouch i bridge og en belkin trådløsrouter, og det fungerer helt smertefritt. Jeg har også kjørt motsatt vei, med speedtouchen som router og belkinen som rent AP. Det fungerte også greit, men speedtouchen er litt mindre intuitiv å åpne porter på. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 klarer dette.. men smc routeren da?? om jeg router på denne i stedet er det lettere å åpne porter da? hva er standard ip til smc router? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 klarer dette.. men smc routeren da?? om jeg router på denne i stedet er det lettere å åpne porter da? hva er standard ip til smc router? Sjekk manualen, eller se hvilken IP du har som gateway IP. Er du telenorkunde må du sette opp routeren med PPPoE og @online.no etter brukernavnet du fikk av Online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå