Gå til innhold

Hvordan får jeg plassert scroll-baren til høyre?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er helt fersk i gamet og er således helt grønn, så om noen kan hjelpe så er det fint om det forklares med teskjeder. :)

Har laget en nettside som inneholder 4 sider: Header, meny, main og right-pane.

Menyen og right-pane er på hver sin side av main, mens header er på toppen.

Alle tekster som åpnes, popper opp i main. Dersom teksten er stor nok kommer det til syne en scroll-bar helt til høyre i main, men til venstre for right-pane, slik at scroll-baren ser en smule malplassert ut, og etter mitt syn ødelegger dette helhetsinntrykket.

Noen som har et tips for å få plassert scroll-baren til høyre for right-pane?

Ellers lurer jeg også på om det går ann å få til et annet utseende på scroll-baren, slik at den blir litt slankere. Noen ideer?

På forhånd meget stor takk!!

Hilsen Knut

Stortingsvakten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar: Det er blant mye annet derfor flere og flere går bort i fra å bruke frames. Det finnes ingen måte å gjøre det du vil uten å smelte sammen main og right-pane.

Tipset mitt blir å prøve å ikke bruke frames. Vet det kan høres brutalt ut, men sånn er det. Se litt på alternativer som for eksempel PHP-inkludering.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, folkens.

Dette var en smule kjipt å høre, ettersom jeg har brukt minst en måned på å lære meg et minstemål av Frontpage, men man vokser jo på utfordringer (visstnok).

I artikkelen som PT henviser til, anbefales det å kjøpe seg en god bok om php-programmering. Kjenner jeg data-verden rett, så er det sikkert 100 bøker om akkurat php-programmering. Er det noen som vet om en lettfattelig en?

Ellers lurer jeg på om det går ann å endre utseendet på scroll-baren (min kjære nemesis). Det hadde jo ikke blitt så galt om den bare kunne blitt litt penere.

Tuusen takk for all hjelp!! :!:

Hilsen Knut

Lenke til kommentar

finnes ei norsk ei... men hva den heter husker jeg ikke i farta

ellers så har du jo noen i programmer2programmer serien og sams teach yourself <insert ting her> på xxtimer/xxdager

Endret av gather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...